گسترش شبکه برق‌رسانی به بیش از ۵۷ هزار روستا

تهران(پانا)- تعداد روستاهای برقدار کشور که در ابتدای انقلاب اسلامی تنها چهار هزار و ۳۶۷ روستا بود تا پایان سال گذشته به ۵۷ هزار و ۴۲۰ روستا افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۱۱۵۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
گسترش شبکه برق‌رسانی به بیش از ۵۷ هزار روستا

به گزارش ایرنا،مجموع روستاهایی که در ابتدای دولت یازدهم از نعمت برق بهره‌مند بودند براساس تازه‌ترین گزارش منتشره از سوی وزارت نیرو ۵۴ هزار و ۶۴۱ روستا بود.

اگرچه بعد از انقلاب اسلامی روند برق دار کردن روستاییان دنبال شد اما این روند در دولت یازدهم با شدت تداوم یافت به گونه‌ای که تعداد روستاهایی که از این نعمت برخوردار شدند در ابتدای دولت دوازدهم به ۵۶ هزار و ۷۹۳ روستا رسید.

بهره‌مند شدن این تعداد روستا از نعمت برق نشان دهنده آن است که در مجموع ۹۹.۷ درصد از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش برق قرارگرفته‌اند.

براساس آمار منتشرشده در وب سایت آژانس بین المللی انرژی به طور متوسط ۲۱درصد جمعیت روستایی در جهان فاقد برق هستند و این درحالی است که حدود ۰.۳ درصد از جمعیت روستایی کشورمان فاقد برق هستند.

آمارهای منتشره در وب سایت آژانس بین المللی انرژی نشان می‌دهد در حالی که جمعیت روستایی فاقد برق جهان ۲۱ درصد است این رقم در کشورهای در حال توسعه ۲۳ درصد و در آفریقا ۶۵ درصد است.

طبق آمار ذکرشده جمعیت روستایی فاقد برق درآمریکای مرکزی و شمال آمریکا ۱۲ درصد و در خاورمیانه این رقم ۲۲درصد را نشان می‌دهد.

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو با بیان اینکه ۲۵۰ پروژه صنعت آب و برق تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: عملکرد جمهوری اسلامی ایران در آب و برق، تنه به تنه کشورهای توسعه‌یافته جهان می‌زند.

رئیس جمهوری دهم تیرماه امسال گفت: اقدام‌های برنامه‌ریزی شده وزارت نیرو در زمینه دو نیاز اساسی مردم یعنی آب و برق برای مردم عزیز ایران و دولت تدبیر و امید، افتخارآمیز و غرورآفرین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار