تئاتر دنیای عمیق و گسترده‌ای را برای دانش‌آموزان ترسیم می کند

تهران(پانا)-داور بخش هنرهای نمایشی سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان برگزیده کشور در حاشیه برگزاری این مسابقات به صورت مجازی عنوان کرد تئاتر یک دنیای عمیق و گسترده را برای دانش‌آموزان ترسیم می کند.

کد مطلب: ۱۱۱۵۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر دنیای عمیق و گسترده‌ای را برای دانش‌آموزان ترسیم می کند

به گزارش روابط عمومی سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور، منصور خلج، داور هنرهای نمایشی سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان برگزیده کشور با اشاره به شرایط ویژه شروع بیماری کرونا در سال جاری گفت: امسال به دلیل شرایط خاصی که جامعه با آن روبرو بود قطعاً گروههای نمایشی فرصت کافی برای به ثمر رساندن تمرینات خود نداشتند و این امر باعث شد که در اجراهای آنها شاهد افت هایی به لحاظ نمایشی باشیم.

وی با اشاره به استقبال گروه‌های دانش‌آموزی از سراسر کشور در سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور اظهار کرد: آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره به صورت فیلم مورد داوری قرار گرفت و نکته قابل توجه، تنوع بسیار خوب آثار و استفاده از سوژه های بکر و جدید در این حوزه بود.

خلج با تاکید بر اینکه تئاتر از دیر باز به عنوان یک هنز زنده مورد توجه بوده است، یادآور شد: تئاتر هنری است که بازیگر از تماشاگر انرژی دریافت می کند و تماشاگر از بازیگر و زمانی اتفاق اصلی رخ می دهد که بدون واسطه با آن مواجه شویم، چرا که اجرای زنده یک فاکتور اصلی در تئاتر است.

این هنرمند عرصه نمایش با اشاره به اینکه شور و حضور صحنه ای از فاکتورهای مهم داوری هنرهای نمایشی است، گفت: در شرایط برگزاری جشنواره به صورت مجازی متاسفانه از این عنصر اصلی محروم هستیم.

خلج، تجربه زیست جمعی دانش آموزان در کنار یکدیگر و استفاده از تجارب همدیگر را از دیگر ویژگی های برگزاری مسابقات به شکل حضوری دانست و افزود: در شرایط کنونی که امکان اجرای حضوری جشنواره میسر نیست، باید دسترسی به فضای مجازی را برای دانش آموزان تسهیل کنیم و با فراهم کردن زیر ساخت های لازم و تجهیز به تکنولوژی های روز شرایط را برای شرکت کنندگان مهیا سازیم.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه تئاتر دنیای عمیق و گسترده ای را برای دانش آموزان ترسیم می کند، تصریح کرد: ما از کودکی با بازی کردن رشد می کنیم و بازی در ذات دانش آموزان است، بنابراین اگر بخواهیم به سمت حرفه ای شدن در این عرصه برویم باید از مدرسه شروع کنیم و دنیای نمایش را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: در عصر مدرنیته نیازمند تجهیز شدن به عناصر فرهنگی هستیم و در این راستا باید بر روی دانش آموزان و خلاقیت های آنان سرمایه گذاری کنیم.

این پیشکسوت حوزه تئاتر با تاکید بر اینکه از طریق تئاتر می توانیم فضای آموزشی مناسبی را برای دانش آموزان فراهم کنیم ، اظهار کرد: تئاتر دانش آموزی، تئاتر پرخرجی نیست و با ساده ترین امکانات می توان به اجراهای خلاق و تاثیر گذار بر مخاطب نزدیک شد.

خلج یکی از اساسی ترین راه های توسعه هنرهای نمایشی در مدارس را استفاده از مربیان تخصصی دانست و افزود مربیانی که شناخت درستی از این هنر داشته باشند می توانند در هدایت دانش آموزان و ترسیم مسیر آینده آنان نقش بالایی ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار