داور بخش خوشنویسی سی و هشتمین دوره جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور:

بهتر است دانش‌آموزان در کنار درس، یک تخصص هنری هم فرا بگیرند

تهران (پانا) - داور بخش خوشنویسی سی و هشتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور گفت: بهتر است دانش‌آموزان در کنار درس، یک تخصص هنری هم فرا بگیرند.

کد مطلب: ۱۱۱۵۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
بهتر است دانش‌آموزان در کنار درس، یک تخصص هنری هم فرا بگیرند

حسین غلامی، داور بخش خوشنویسی سی و هشتمین دوره جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور در سخنانی با اشاره به این‌که چندین دوره در داوری این جشنواره ها حضور داشته و کارگاه‌های عملی خوشنویسی با دانش‌آموزان را برگزار کرده است، اظهار کرد: در شرایط امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا، ضرورت‌ هایی ایجاد شده که جشنواره فرهنگی و هنری در فضای مجازی برگزار شود و برگزاری مجازی این جشنواره به لحاظ کیفی تجربه‌ای است که برای اولین بار به دست آمده و از همین رو نقاط قوت و ضعف نیز دارد.

او با اشاره به این‌که عدم توقف جشنواره یکی از نقاط مهمی است که جای تقدیر دارد، گفت: باید با کسب تجربه در زمینه برگزاری جشنواره در فضای مجازی به نتایج بهتری برسیم.

غلامی، با اذعان به این امر که در دوره حاضر سطح آثار ارائه شده توسط دانش آموزان بسیار خوب است و ادارات کل آموزش و پرورش در مراکز استان‌ ها توانستند دانش‌آموزان مستعد را شناسایی کنند و به این مرحله برسانند، عنوان کرد: باید گفت در برخی آثار با موارد بسیار شگفت‌انگیزی روبرو می‌شویم که واقعاً بالاتر از سطح دانش آموزی است.

او با تأکید بر این‌که ماهیت برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری بسیار ارزشمند و بزرگ است و باید دانش‌آموزان در کنار درس، یک تخصص هنری هم داشته باشند، تصریح کرد: دانش‌آموزان می‌توانند علاوه بر تحصیلات آکادمیک در یک رشته هنری تخصص پیدا کنند و لازمه رسیدن به این تخصص ها فراهم کردن زمینه‌های لازم در این حوزه است.

داور بخش خوشنویسی سی و هشتمین دوره جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور با تأکید بر این که باید تجربیات این عزیزان را در سال‌های بعد مورد توجه قرار دهیم و انتقال این تجربیات می‌تواند راه‌گشا باشد، گفت: نقش خانواده در تربیت و تعلیم دانش آموزان بسیار موثر است و گاهی متأسفانه به دلیل عدم شناخت خانواده ها از توانایی‌های دانش‌آموزان، آنان در مسیر غلط قرار گرفته و یا برعکس با شناخت درست می تواند بزرگترین حامی آنها در کشف استعداد باشند.

حسین غلامی دارای ۲۸ سال سابقه هنر خوشنویسی و مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدرس انجمن خوشنویسان ایران و مدیر بخش خوشنویسی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار