مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

مراکز نیکوکاری در ۴ماهه نخست سال جاری ۱۵ میلیارد کمک کردند

زنجان (پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان از ایجاد مراکز نیکوکاری برای حمایت از دانشجویان نیازمند با کمک خیرین و اساتید دانشگاهی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مراکز نیکوکاری در ۴ماهه نخست سال جاری ۱۵ میلیارد کمک کردند

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد استان زنجان، در دیدار با حجت الاسلام شامی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان با تبریک ولادت هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت گفت: مراکز نیکوکاری از سال ۹۲ با هدف واگذاری بخشی از وظایف غیر حاکمیتی امداد به مردم ایجاد شد تا ساختار مردمی پیدا کرده و کاملا افتخاری در قالب هیات عامل به عنوان پیوند دهنده بین اغنیاء وفقرا بوده و به نیازمندان خدمت رسانی کند.

وی با بیان اینکه این مراکز با همکاری نهادهای حمایتی و استفاده از ظرفیت نیکوکاران،اساتید ، کارکنان و خیرین شکل می‌گیرد افزود: ایجاد مراکز نیکوکاری در دانشگاه ها با هدف ترویج فرهنگ خیر و احسان، رسیدگی وکمک به رشد تحصیلی و کمک به دانشجویان نیازمند انجام می شود.

صفری تعداد دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد را ۲۷۵نفر اعلام کرد و گفت: الحمدلله با همت این عزیزان ومساعدت نهاد مقدس کمیته امداد این عزیزان در دانشگاههای مختلف مشغول به تحصیل هستند که در آینده ثمرات آن به خود، خانواده و جامعه خواهد رسید.

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۱۰۷مرکز نیکوکاری در استان فعال است، تصریح کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۵میلیارد ریال توسط مراکز نیکوکاری در استان جمع آوری و در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک هزینه خرید جهیزیه و معیشتی با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی به نیازمندان پرداخت شده است.

صفری خاطر نشان کرد: با انعقاد تفاهم نامه همکاری مراکز نیکوکاری در دانشگاههای استان ایجاد می شود و کمیته امداد نقش نظارتی در این مراکز را بر عهده دارد و کمک های جمع آوری شده در این مراکز با صلاحدید هیئات عامل مرکز به دانشجویان نیازمند هزینه می شود.

وی از ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی در برخی نهادها و سازمانها خبر داد و گفت: واگذاری بخشی از کارها به مراکز تخصصی از قبیل حوزه های علمیه خواهران یا مراکز نیکوکاری اشتغال و رسانه در جهت حمایت از فارغ التحصیلان و حمایت از طرح های دانش بنیان انجام می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان از راه اندازی سامانه خیر و احسان(سخا) در این نهاد خبر داد و افزود: به‌منظور ارائه خدمات بهتر و منسجم‌تر به نیازمندان و اجرای عدالت در نظام توزیع سامانه خیر و احسان «سامانه سخا» در کمیته امداد استان راه‌اندازی شده است که خیران مراکز خیریه و علاقمندان جهت ثبت عملکرد خدمات خود می توانند با ورود به این سامانه به آدرس Esakha.ir رفته و با کلیک بر روی دکمه ثبت‌نام خیرین و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده افراد عضو این سامانه شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار