سازمان تبلیغات متولی مراسمات محرم شد

شهرکرد(پانا) - مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد سازمان تبلیغات اسلامی متولی برگزاری مراسمات محرم است.

کد مطلب: ۱۱۱۴۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
سازمان تبلیغات متولی مراسمات محرم شد

به گزارش فارس، حجت الاسلام مهدی طاهری ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا با اشاره به اینکه این ویروس همه‌ ابعاد زندگی بشر را تحت الشعاع قرار داده، گفت: در حال حاضر با یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی یعنی ایام شهادت حضرت ابا عبدالله مواجهیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این موضوع فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب بود و همواره همه ما بر این باوریم نه افراط باید صورت پذیرد نه تفریط؛ با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا مراسمات محرم متفاوت از سال‌های گذشته برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های برگزاری مراسمات ابلاغ شده، بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی متولی برگزاری مراسمات محرم است.

طاهری خاطرنشان کرد: مسؤول هیئت‌، مداح و همیار بهداشتی هیئت باید به صورت حضوری در سازمان تبلیغات اسلامی و یا با مراجعه به سایت بیرق خود را معرفی کرده و اطلاعات لازم در خصوص محل و شیوه برگزاری هیئت ارائه دهند و تعهداتی را بپذیرند.

وی تاکید کرد: مراسمات در فضای باز برگزار خواهد شد و در فضای بسته با تایم محدود حداکثر یک ساعت و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده‌ از ماسک و لوازم حفاظت فردی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: توزیع غذای نذری نیز باید به صورت بیرون‌بر باشد و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی طبخ شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم به سوی محوطه‌های باز مدارس و زمین‌های ورزشی روی آورده و از سمت سازمان‌ها مبالغی برای برگزاری مراسم درخواست شده که لازم است همکاری بیشتری با هیئت‌ها صورت پذیرد، زیرا در صورتی که توانایی پرداخت وجوه را نداشته باشند مجددا به حسینیه‌ها در فضای بسته روی خواهند آورد و مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

او در پایان گفت: برگزاری مراسم خیمه‌سوزان و مراسم شام غریبان همواره با تجمع مردم همراه بوده و پیشنهاد ما ممنوع بودن برگزاری است و در خصوص مراسم شیرخوارگان حسینی تابع برنامه‌ریزی در ستاد ملی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار