معاون شهردار تهران خبر داد

از افتتاح ایستگاه‌های خط 6 و 7 مترو تا تامین هزار دستگاه اتوبوس برای شهر تهران

تهران (پانا) - معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از وقوع تحولات در حوزه حمل ونقل و ترافیک خبر داد و گفت با آزاد سازی اوراق مشارکت سال 97 و 98 و در سایه تامین منابع مالی، بخشی از ایستگاه های مترو در خطوط 6 و 7 مترو را تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
از افتتاح ایستگاه‌های خط 6 و 7 مترو تا تامین هزار دستگاه اتوبوس برای شهر تهران

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سید مناف هاشمی در حاشیه آیین افتتاح و بهره برداری از «بلوار جی» با اشاره به اینکه این معبر برابر استانداردهای ترافیکی احداث و راه اندازی شده است گفت: در این بلوار مسیر دوچرخه سواری، پیاده روی، مسیر ایمن سازی برای معلولان و نابینایان تعبیه شده است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی و تسریع در روند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت تاکید کرد و گفت: اتفاقات و اقدامات خوبی در حوزه حمل ونقل و ترافیک در دست اقدام است ، با آزاد سازی اوراق مشارکت سال 97 و 98 و در سایه تامین منابع مالی، افتتاح بخشی از ایستگاه های مترو در خطوط 6 و 7 مترو را تا پایان سال جاری شاهد خواهیم بود.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه های مجموعه مدیریت شهری نوسازی و گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت است. متأسفانه به دلیل کمبود بودجه و اعتبار، ناوگان حمل و نقل عمومی در کل کشور دچار فرسودگی است که ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

هاشمی با بیان اینکه تهران به بیش از 4 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد، از نهایی شدن قرارداد تامین 250 دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت : تامین 750 دستگاه اتوبوس دیگر نیز در دستور کار شهرداری تهران است. در عین حال اورهال کردن یکصد هزار دستگاه اتوبوس نیز در دست اقدام است و تاکنون 350 دستگاه اتوبوس برای تعمیرات از خطوط خارج شده اند.

معاون شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه طی 9 سال گذشته بر اساس آنچه که نیاز شهر بوده است، اتوبوس و واگن به ناوگان عمومی شهر اضافه نشده است گفت: اکنون 1500 دستگاه واگن برای خطوط مترو و ارایه خدمات بهتر به شهر وشهروندان پایتخت نیاز است، معتقدم این اقدامات که از سوی شهرداری تهران و تا پایان سال جاری برنامه ریزی شده است تنها بخشی از مشکلات حمل ونقل عمومی را در کلانشهر تهران مرتفع می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اولویت ما به منظور مدیریت ترافیک پایتخت توسعه مترو خواهد بود، اظهارکرد: توسعه ناوگان حمل ونقل ریلی و کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو در اولویت قراردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار