وزیر آموزش و پرورش ایران پیشنهاد کرد:

ایجاد «جایزه آموزشی اکو» در دو بخش معلمان و دانش‌آموزان

پلتفرم شاد امروز قابل رقابت با بزرگترین پلتفرم‌های آموزشی دنیا است

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در سومین اجلاس هیأت امنای مؤسسه آموزشی پیشنهاد داد تا جایزه آموزشی «اکو» در دو بخش معلمان و دانش آموزان در راستای به اشتراک‌گذاری تجارب آموزشی کشورهای عضو ارائه شود.

کد مطلب: ۱۱۱۴۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد «جایزه آموزشی اکو» در دو بخش معلمان و دانش‌آموزان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در سومین اجلاس هیأت امنای مؤسسه آموزشی اکو که به میزبانی کشور ترکیه و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه کشورهای عضو اکو به سبب قرار داشتن در یک منطقه جغرافیایی و بهره‌مندی از اشتراکات تاریخی و فرهنگی مستحکمی که در طول قرن ها بوجود آمده، دارای پیوندهای ریشه‌دار و ناگسستنی‌اند که در جهان نادر است، اظهار کرد این پیوندها بستر مناسبی برای همکاری‌های علمی، آموزشی و فرهنگی بین کشورهای عضو اکو است و چنین همکاری‌هایی خود سبب تقویت هر چه بیشتر دوستی و برادری بین آنان است و گام سودمندی در راستای برقراری امنیت، آرامش و توسعه پایدار در این منطقه از جهان بشمار می‌رود.

وی نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش در توسعه همه جانبه جوامع را مهم ارزیابی کرد و گفت ایجاد مؤسسه آموزشی اکو ظرفیت مهمی است تا کشورهای منطقه بتوانند در بستر آن مسائل و چالش‌های مشترک آموزشی را به شور گذاشته و با هم اندیشی و تبادل نظر، ضمن ایجاد یک شبکه قدرتمند آموزشی و هم افزایی در ارائه ابتکارات و نوآوری‌ها، به ارتقاء کیفیت آموزش به عنوان یک امر زیر بنایی کمک نماید.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به شیوع جهانی ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای آموزشی کشورهای جهان گفت چالش‌ها و مسائل پیش بینی نشده‌ای که امروزه در برابر انسان قرار دارد، ضرورت تقویت همفکری و همکاری بین ما را بیش از پیش آشکار ساخته است. اکنون که همه انسان‌ها در سرتاسرگیتی با ویروس مرگبارکرونا رو به رو شده‌اند که همه جنبه‌ها و ابعاد زندگی انسان از جمله آموزش و پرورش را به شدت تحت تأثیر قرار داده است، همکاری برای یافتن راه حل برون رفت از این مشکل بزرگ، می‌تواند یکی از حوزه‌های مهم همکاری بین ما قرار گیرد.

علی رغم تحریم‌های ظالمانه و غیر‌انسانی دولت آمریکا در شرایط شیوع کرونا آموزش تعطیل نشد

حاجی میرزایی با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در دوران همه گیری کرونا گفت اگر چه جمهوری اسلامی ایران نیز همانند سایر کشور با بحران همه‌گیری کووید-19 مواجه شد، اما علی‌رغم متحمل شدن تحریم‌های ظالمانه و غیر‌انسانی دولت آمریکا، خوشبختانه با اتکا به توان تخصصی و تجربه همه مسئولان آموزشی به ویژه معلمان و کادر آموزشی و نیز همکاری والدین دانش آموزان، اجازه ندادیم در طی این بحران جریان آموزش متوقف شود و با انواع روش‌ها از جمله آموزش مجازی، جمعیت 15 میلیون نفری دانش‌آموزی و 4 میلیون نفری دانشجویی را تحت برنامه‌های متنوع آموزشی قرار دادیم.

در شرایط کرونا توجه جدی به دانش‌آموزان پناهنده، مهاجر و مناطق محروم و حاشیه نشین داشتیم

وی با بیان اینکه آموزش وپرورش ایران به دنبال ایجاد عدالت آموزشی در شرایط شیوع بیماری کرونا بوده است، گفت طی این دوره توجه ویژه ما بیش از پیش به دانش‌آموزان پناهنده و مهاجر با جمعیتی بالغ بر نیم میلیون نفر و نیز دانش‌آموزان مناطق محروم و حاشیه نشین معطوف بود تا بتوانند از آموزش‌های ارائه شده نهایت بهره را ببرند. ما توانستیم با برنامه‌ریزی‌های از قبل انجام شده مبتنی بر رویکرد یادگیری تلفیقی، نظام آموزشی خود را برای تاب‌آوری بیشتر در مقابل بحران‌هایی که آموزش را تهدید می‌نمایند مهیا نموده و با ارائه برنامه‌های آموزشی از طریق تلویزیون برای دانش آموزان سراسر کشور، آنها را در معرض آموزش قرار دهیم. همچنین کارشناسان فنی ما با همکاری و مشارکت تمامی بخش‌ها بزرگترین پلتفرم آموزش ملی را به نام «شاد» راه اندازی کرده و ارتقا دادند تا دانش آموزان سراسر کشور در بستری ایمن، تعاملی و نسبتاً ارزان بتوانند آموزش‌های آنلاین و آفلاین را به صورت مجازی دریافت کنند. خوشبختانه روز به روز این پلتفرم ارتقا یافت به گونه‌ای که قابل رقابت با بزرگترین پلتفرم‌های آموزشی دنیا است. با توجه به تجربیات آموزشی گرانبها‌یی که طی این مدت به دست آمد، کشور ما آمادگی دارد این تجریبات را در اختیار وزارت خانه‌های آموزش و پرورش کشورهای عضو اکو قرار دهد.

آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد و فعالسازی شبکه مدارس اکو (ESN)

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد ایران همواره به امر ارتقا کیفی این مؤسسه اهمیت بالایی قائل است، آمادگی این وزارت خانه را برای همکاری‌های بیشتر آموزشی از جمله استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های تربیت معلم کشور و برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشورهای عضو اعلام می‌دارم. پیشنهاد می‌کنم به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در معلمان و دانش‌آموزان و برای پویایی بیشتر آنها، «جایزه آموزشی اکو» در دو بخش معلمان و دانش آموزان ایجاد شود تا ضمن به اشتراک‌گذاری بهترین تجارب در سطح کشورهای عضو، زمینه همکاری‌های بیشتر در این زمینه فراهم گردد. همچنین پیرو مصوبات اجلاس گذشته، آمادگی کشورم را برای ایجاد و فعالسازی شبکه مدارس اکو (ESN) اعلام می‌دارم. این شبکه می‌تواند مدارس، معلمان و دانش ‌آموزان کشورهای عضو اکو را در قالب اجرای پروژه‌های مشترک به هم پیوند دهد. همچنین با افتخار آمادگی کشورم را برای میزبانی اجلاس آینده هیأت امنای اکو اعلام می‌دارم.

وی در پایان گفت فرصت را مغتنم شمرده، برای سلامتی و تندرستی تمامی انسان‌ها به ویژه برای عبور از این بحران از درگاه باریتعالی مدد می‌طلبم و امیدوارم همکاری‌های آموزشی بین کشورهای عضو بیش از پیش برقرار شده و نتایج آن برای پیشرفت و بهبود آموزش در کشورها پر بار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار