13خانه هلال در شهرستان خدابنده‌ استان زنجان افتتاح شد

زنجان (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خدابنده خبر داد از ابتدای سال جاری تاکنون 13 خانه هلال در سطح روستاها، محلات و ادارات این شهرستان افتتاح شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۴۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
13خانه هلال در شهرستان خدابنده‌ استان زنجان افتتاح شد

یحیی دین محمدی در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین مقوله راه اندازی خانه های هلال در سطح روستاها جذب اعضا، داوطلبان و جوانان، سپس آموزش و سازماندهی در جوامع محلی جهت آماده کردن آنان برای انجام خدمات است.
وی یادآوری کرد: بر این اساس جوامع محلی پس از بهره مندی از آموزش‌های همگانی امداد که توسط هلال احمر ارائه می شود، خدمات داوطلبانه بشردوستانه در زمان عادی و فعالیت های امدادی مورد نیاز در هنگام سوانح بر اساس مخاطرات جامعه محلی را انجام خواهند داد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خدابنده گفت: توسعه خانه‌های هلال و ارتقای آموزش‌های همگانی امداد یکی از اولویت های اصلی رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور محسوب می شود و با راه اندازی و توسعه خانه های هلال در شهرستان افزایش تاب آوری عمومی جوامع محلی و گسترش مسئولیت پذیری اجتماعی محقق می شود.
دین محمدی اضافه کرد: بر همین اساس خانه های هلال در روستاهای گل تپه، قویی، غلام ویس، توزلو و زواجر با هدف پاسخگویی به حوادث و ارتقای فعالیت های داوطلبی بشر دوستانه افتتاح شده است.
وی با بیان اینکه همه این روستاها دارای خانه های بهداشت و مدرسه هستند، اظهار کرد: روستای گل تپه با 201 خانوار 811 نفر جمعیت و قویی نیز با 233 خانوار 919 نفر جمعیت دارد که به ترتیب 40 و 45 کیلومتر از مرکز شهرستان فاصله دارند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خدابنده با بیان اینکه روستای غلام ویس در 58 کیلومتری شهر قیدار قرار دارد، گفت: این روستا یک هزار و 752 نفر جمعیت با 522 خانوار است.
دین محمدی یادآوری کرد: توزلو و زاوجر به ترتیب با 2 هزار و 214 نفر و 586 نفر جمعیت در 60 و 2 کیلومتری شهر قیدار قرار دارند.
وی به خانه های هلال راه اندازی شده در محلات شهرستان خدابنده اشاره کرد و ادامه داد: این خانه ها در سال جاری در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، مسجد جامع شهر قیدار، مجتمع مسکونی مسکن مهر و بازار سنتی افتتاح شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خدابنده گفت: در این محلات بیان شده حدود 6 هزار و 23 نفر با 768 خانوار ساکن هستند و در حال حاضر عضو گیری برای خانه های هلال از ساکنان محلات انجام می شود.
به گفته دین محمدی، علاوه بر راه اندازی خانه های هلال در سطح روستاها و محلات بیان شده، در ادارات آموزش و پرورش شهرگرماب، بزینه رود سجاس و شهر قیدار نیز افتتاح شده است.
وی افزود: هم اکنون 47 نفر از فرهنگیان این ادارات در خانه های هلال عضو هستند که عضو گیری همچنان ادامه دارد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، سال گذشته خانه های هلال در روستاهای نوربهار، کهلا، محلات گرماب و سجاس افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار