سیاست وزارت صنعت منجر به افزایش ۵۵ برابری ماسک شد

تهران(پانا)- دبیر کارگروه مقابله با کرونا وزارت صنعت، معدن و تجارت (ستاد لجستیک کرونا) از افزایش ۵۵ برابری تولید ماسک تنفسی با تدابیر اتخاذ شده از سوی این وزارتخانه از زمان شیوع کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
سیاست وزارت صنعت منجر به افزایش ۵۵ برابری ماسک شد

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، "جمشید گلپور" افزود: براساس برنامه‌ریزی این وزارتخانه، تولید اقلام و محصولات بهداشتی برای مقابله با کرونا، تولید الکل افزایش دو برابری یافته است.

وی با اشاره به افزایش ۱.۵ برابری تولید مایع دستشویی، اضافه کرد: امسال از فروردین ماه تولید دیگر اقلام شوینده مرتبط با پیشگیری از کرونا نیز افزایش داشت که از جمله آنها به افزایش ۳۳ درصدی تولید صابون است.

ئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت گفت: تولید انواع دستکش در این مدت با افزایش ۲.۵ برابری و تولید مواد ضدعفونی کننده افزایش هشت برابری داشت.

گلپور، با اشاره به آمار و ارقام تولید محصولات مرتبط با پیشگیری و درمان کرونا اضافه کرد: تولید محافظ صورت افزایش یک هزار برابری و تولید گان لمینت شده و لباس یکسره نیز افزایش ۸۶۰ برابری داشت.

پیشتر"حسین مدرس خیابانی" سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: روزهای نخست شیوع کرونا ماشین‌آلات تولید ماسک از خارج وارد شد، اما امروز به صادرکننده این ماشین‌آلات تبدیل شده‌ایم.

وی توضیح داد: نخستین اولویت این وزارتخانه برای تحقق «جهش تولید» استفاده از ظرفیت‌های خالی است و به همین شیوه توانستیم از آمار تولید روزانه ۱۹۰ هزار عدد ماسک در روزهای نخست شیوع کرونا در اوایل اسفندماه پارسال، امروز به بیش از ۱۱ میلیون عدد در روز برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار