مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

کیفیت‌بخشی به زندگی دانش‌آموزان تحولی در آینده آنان است

تهران(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه وظیفه ما در آموزش و پرورش ایجاد مو قعیت‌هایی برای کیفیت بخشی به زندگی دانش آموزان است گفت اگر این جرقه‌ها در دوران مدرسه در دانش آموزان ایجاد نشود در آینده به سختی با توسعه فردی و اجتماعی روبرو خواهند شد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت‌بخشی به زندگی دانش‌آموزان تحولی در آینده آنان است

به گزارش ایرنا، محمد صیدلو در حاشیه دیدار از سی و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان اظهار کرد: موقعیت‌های اولیه باید در طول دوران تحصیل برای دانش‌آموزان از سوی نظام آموزشی ایجاد شود.

او با اشاره به اهمیت هنر و نگاه فلسفی در زندگی دانش‌آموزان افزود: هنر یک نگاه فلسفی به دنیا و زندگی در دانش آموزان ایجاد می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به ضرورت کسب مهارت در دانش‌آموزان عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های کاربردی را در همین مسابقات فرهنگی، هنری می‌توان جستجو کرد چرا که می‌تواند منجر به کسب مهارتی در آنها شود که در آینده برای آنها بسیار مفید خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه آموزش‌های تئوری بعد از مدتی می‌تواند از ذهن دانش آموزان خارج شود، عنوان کرد: ساحت‌های هنری و زیبا شناختی در ذهن ماندگار است و هنر به عنوان یک مهارت می‌تواند سرمایه‌ای بزرگ برای دانش‌آموزان ایجاد کند.

صیدلو با اشاره به اینکه هر اتفاقی که در مدرسه می‌افتد اگر در خانواده پشتیبانی و حمایت نشود، ابتر می‌ماند، تصریح کرد: گاهی کشف یک استعداد توسط یک مربی در مدرسه رخ می‌دهد و این حمایت و همراهی خانواده است که آن استعداد منجر به شکوفایی و خلاقیت می‌شود.

او فعالیت‌های فرهنگی و هنری در دانش آموزان را یکی از راه‌های اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: هنر یک نگاه فلسفی به دنیا و زندگی در دانش آموزان ایجاد می کند که مهمترین عامل بازدارندگی و گرایش به سوی بزهکاری است.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بر پایه درک دانش آموزان به صورت حضوری است، گفت: کرونا سبب شد تا به دنبال راه های جدید نیز باشیم و توسعه فضای مجازی و تلفیق ان با شرایط حضوری و فیزیکی دانش آموزان می‌تواند در آینده مورد توجه جدی تری قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار