بازگشایی سایت شهیدگاه در بافت تاریخی اردبیل

اردبیل (پانا)- شهردار اردبیل از آغاز عملیات بازگشایی، تعریض و تملک املاک باقیمانده در سایت شهیدگاه اردبیل به مساحت بالغ بر ۹۰۰ مترمربع خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی سایت شهیدگاه در بافت تاریخی اردبیل

به گزارش روابط عمومی شهرداری اردبیل، حمید لطف اللهیان در جریان بازدید از محوطه شهیدگاه اردبیل افزود: در راستای تحقق شعار "اردبیل، شهر انسان محور" و ادامه بازگشایی و تملک املاک شهیدگاه در اطراف بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، این محوطه با هزینه بیش از ۶ میلیارد تومان بازگشایی و تعریض شد.
او گفت: عملیات بازگشایی سایت شهیدگاه در بافت مرکزی و تاریخی شهر در چند روز گذشته اجرا شد و اکنون عملیات سنگفرش آن در حال اجرا است.
شهردار اردبیل با تاکید بر ارتقای فرهنگ پیاده مداری و سلامت محوری بیان کرد: در این راستا پیاده راه هایی از جمله پیاده راه اسفریس، پیاده راه ارتش و رینگ سلامت شورابیل در شهر اردبیل احداث شده است که علاوه بر اینکه موجب ارتقا کیفیت زندگی، بهبود سلامت جسمی و افزایش روابط اجتماعی شهروندان می شود بلکه مورد استقبال شهروندان و گردشگران نیز قرار گرفته است.
لطف اللهیان با عنوان اینکه احیای بافت فرسوده شهر و بازآفرینی شهری، بازگشایی محوطه تاریخی شهر، ارتقا جاذبه های گردشگری، سلامت محوری و تسهیل در تردد و عبور و مرور شهروندان از جمله اهداف این طرح است افزود: اجرای پروژه های سلامت محور همواره جز برنامه ها و اولویت های شهرداری است.
او همچنین با بیان اینکه فضای شهیدگاه با هدف مکانی تاریخی برای برگزاری آیین ها و مناسبت های مذهبی_فرهنگی در بافت تاریخی شهر و در اطراف بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی طراحی و اجرا شد، گفت: اجرای آبنما، مبلمان شهری و نورپردازی های نوین شهری با هدف خلق زیباییهای بصری در فضای شهر نیز در این محوطه اجرا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار