در گفت‌وگوی پانا با عضو انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی مطرح شد:

10 قلم از محصولات لبنی تعزیراتی کمترین افزایش قیمت را داشته است

تلاش برای گسترش توزیع شیرمدارس در تمامی استان‌های کشور در حال انجام است

تهران ( پانا) - عضو انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با تاکید بر تلاش‌های انجام شده برای گسترش توزیع شیر مدارس در کشور می‌گوید 10 قلم محصول لبنی تعزیراتی که دولت قیمت‌گذاری کرده است کاهش تناژ نداشته است و به ویژه شیر نایلونی که در خانوارهای کم درآمد مصرف بیشتری دارد، با کاهش تولید مواجه نشده و کمترین افزایش قیمت را داشته است.

کد مطلب: ۱۱۱۴۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
10 قلم  از محصولات لبنی تعزیراتی کمترین افزایش قیمت را داشته است

عبدالله قدوسی، عضو انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: مشکل توزیع گسترده شیر در مدارس مشکلات بودجه‌ای است و علاوه بر وزارتخانه آموزش و پرورش تلاش‌هایی نیز از سوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی درحال انجام است تا بتوان این محصول ضروری برای رشد کودکان را به صورت رایگان در همه استان‌های کشور میان دانش‌آموزان توزیع کرد.

وی گفت:‌ « پیگیری‌های متعددی با وزارت آموزش و پرورش و انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی انجام شده است تا بتوان استان‌های کشور از توزیع شیرمدارس بهره‌مند شوند. سال گذشته چند استان محروم کشور مشمول طرح شیر مدارس شدند و امسال نیز به دنبال آن هستیم تا با اختصاص بودجه توزیع شیر در مدارس گسترش یابد.»

عضو انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی خاطرنشان کرد:‌ « شرکت پگاه در استان‌های اراک، کرمان و خوزستان در زمینه توزیع شیرمدارس فعال هستند وتلاش ما این است که در همه استان‌ها فعال شود.»

عضو انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی درباره افزایش قیمت بسیاری از کالاها و نگرانی‌هایی که درباره کاهش قدرت خرید مردم و کوچک شدن سبد معیشتی خانوارها به ویژه خانوارهای کارگری اظهار کرد:‌ « در بحث افزایش قیمت امسال محصولات لبنی باید گفت به دلیل افزایش قیمت شیرخام، مواد بسته‌بندی و افزایش حقوق و دستمزد این افزایش گریزناپذیر بوده است اما همه دغدغه ما این است که 10 قلم محصول لبنی تعزیراتی که دولت قیمت‌گذاری کرده است کاهش تناژ وجود نداشته باشد و به ویژه شیر نایلونی که در خانوارهای کم درآمد مصرف بیشتری دارد، با کاهش تولید مواجه نشده و کمترین افزایش قیمت را داشته است.»

عضو انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی خاطرنشان کرد:‌ « ما نگران آن هستیم که مصرف سرانه لبنیات به دلیل کاهش قدرت خرید مرد کاهش نداشته باشد و به همین دلیل محصولات لبنی تعزیراتی مطابق با برنامه‌ریزی‌ها درحال تولید است.»

وی تصریح کرد: « پنیر 400 گرمی، شیرنایلونی، ماست،‌شیر بطری و بقیه اقلام گروه پاستوریزه با کد کالاهای متفاوت جزو تولیدات حمایتی است که توسط سازمان حمایت از مصرف‌کننده قیمت‌گذاری می‌شود و هیچ کاهشی در تولید این محصولات وجود نداشته است و در بحث قیمت نیز با توجه به افزایش قیمت شیر تلاش شده است تا این محصولات کمترین افزایش قیمت را داشته باشند.»

مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران اظهار کرد: « پگاه شرکتی سلامت محور است و ما به دنبال آن هستیم که با کاهش تولید مواجه نباشیم.»

70 درصد صادرات سال گذشته رفع تعهد ارزی شد

عبدالله قدوسی با اشاره به اینکه میزان صادرات فرآورده‌های لبنی این شرکت در مقایسه با سال گذشته 42 درصد رشد وزنی داشته است، اظهار کرد:‌ « در سال گذشته با رشد صادرات درآمد ارزی مناسبی به دست آمده است و 70 درصد صادرات انجام شده‌ نیز رفع تعهد ارزی شده است.»

عضو انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی افزود: « براساس عملکرد سال گذشته هدفگذاری شده است تا میزان صادرات امسال نسبت به سال گذشته با افزایش 50 درصدی همراه باشد. کشورهایی هدفی نیز برای صادرات شناسایی شده است تا در بحث افزایش درآمد ارزی تولیدات فرآورده‌های لبنی کمکی به افزایش ارزآوری در کشور باشد.»

قدوسی خاطرنشان کرد:‌ « محصولات صادراتی شامل انواع محصولات استریل و پاستوریزه است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار