معاونت آموزش متوسطه شهرستان شاهرود با بیان چالش های آموزش مجازی عنوان کرد:

آموزش مجازی، بخش جدایی ناپذیر آموزش و پرورش نوین است

سمنان (پانا) - معاونت آموزش متوسطه شهرستان شاهرود، آموزش مجازی را بخش جدایی ناپذیر آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد برای توسعه این الگوی آموزشی، نیازمند عزم جدی برای رفع موانع و چالش‌های پیش رو هستیم.

کد مطلب: ۱۱۱۴۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مجازی، بخش جدایی ناپذیر آموزش و پرورش نوین است

هادی عامریان، در گفت و گو با پانا، نبود زیرساخت های لازم در خانواده برخی از دانش آموزان، بالا بودن هزینه اینترنت برای دبیران و دانش آموزان، نداشتن تجهیزات سخت افزاری مناسب برای کاربران، پایین بودن میزان آشنایی و آگاهی بعضی از خانواده ها از فضای مجازی و نبود بانک نرم افزاری استاندارد برای استفاده مجموعه آموزشی کشور را از چالش های پیش روی آموزش مجازی عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان شاهرود در سال تحصیلی گذشته، رتبه اول استان را در توسعه متوازن که مربوط به میزان رشد جذب دانش آموزان در هنرستان های فنی و کار و دانش است، کسب کرده، گفت: شاخص شهرستان شاهرود در سال گذشته، ۴۶ درصد بود، یعنی ۴۶ درصد از دانش آموزان پایه دهم در این هنرستان ها و ۵۴ درصد باقی مانده در شاخه های نظری تحصیل کرده اند. البته این نسبت باید افزایش یابد اما فعلا ظرفیت شهرستان همین است.

معاونت آموزش متوسطه شهرستان شاهرود با عنوان این مطلب که رشته های دستیاری لباس، فتوگرافیک، طراحی لباس شب، لباس عروس و تربیت بدنی به هنرستان ها اضافه شده است، افزود: به دنبال ایجاد رشته مکاترونیک نیز برای پسران در هنرستان ها هستیم.

عامریان خاطرنشان کرد: بعضی از مدارس غیردولتی به دنبال ایجاد رشته های جدید در کار و دانش و فنی هستند اما با وجود داوطلبان فراوان و علاقه بسیار آنان به رشته هایی همچون عکاسی، تئاتر، نقاشی و موسیقی، تجهیز کردن هنرستان ها به وسائل مورد نیاز، کار سختی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه توسعه متوازن یکی از برنامه‌های اصلی شوراهای آموزش و پرورش است، تصریح کرد: باید در برنامه‌ریزی‌های جدید به سمتی حرکت کنیم که دانش‌آموزان پس از فارغ تحصیلی، حتما یک مهارت را آموخته باشند و این یک نگاه ملی است که باید به درستی و همکاری همه نهادها شکل گیرد.

معاونت آموزش متوسطه شهرستان شاهرود، با یادآوری این نکته که دانش آموزانی که در هدایت تحصیلی خود رشته مورد نظرشان را کسب نکرده اند می توانند شهریورماه در آزمون مجدد تعیین رشته شرکت کنند، تصریح کرد: امسال ایجاد حداکثر ظرفیت و پاسخ به تقاضای دانش آموزان در هدایت تحصیلی مورد تأکید بوده است تا دانش آموزان بتوانند رشته تحصیلی مورد علاقه خود را انتخاب کنند و نباید از میزان ظرفیت و امکانات شهرستان ها برای رشته ها نیز غافل بود.

عامریان افزود: آزمون تعیین رشته مجدد نهم در واقع یک فرصتی است برای دانش آموزانی که هاشور خورده و نمره کف تراز را کسب نکرده اند ولی اکنون می توانند برای تحصیل در رشته ریاضی و علوم تجربی، یکی از دروس علوم و ریاضی و در رشته علوم انسانی بین مطالعات اجتماعی، عربی و فارسی پایه نهم که کمترین نمره را در آن دارند، انتخاب کرده و مجدد آزمون دهند.

وی با بیان اینکه قرار است این آزمون در هفته جاری برگزار شود، گفت: اگر نمره آنان در دروس امتحانی افزایش یابد، مجدد فرم هدایت تحصیلی برای آنها صادر شده و اجازه انتخاب رشته مجدد را دارند.

معاونت آموزش متوسطه شهرستان شاهرود در پایان، از طرح شهاب به عنوان طرحی مناسب برای شناخت دانش آموزان از ابتدایی یاد کرد.

خبرنگار : نرگس تجری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار