فعالیت ۱۵ شعبه بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در گیلان

رشت (پانا) - زهرا بسام مدیر امور شعب گیلان بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در جمع خبرنگاران عنوان کرد حمایت خیرین، پشتوانه فعالیت های این بنیاد در کشور است.

کد مطلب: ۱۱۱۴۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۱۵ شعبه بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در گیلان

به گزارش پایگاه خبری دیارمیرزا، زهرا بسام مدیر امور شعب گیلان بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در خصوص فعالیت های این بنیاد گفت: بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها از سال ۱۳۸۰ شروع به فعالیت کرده است و تا کنون ۶۰۰ شعبه در کل کشور دارد که این شعب رو به افزایش است و در حال حاضر در استان گیلان ۱۵ شعبه فعال داریم که در سایر شهرستانهایی که باقی مانده قصد فعال سازی دفاتر این بنیاد را داریم.

وی افزود: دفاتر بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها به صورت تخصصی فعالیت می کنند، شعبه ایتام به صورت تخصصی در زمینه ایتام کار می کند. واحد جهیزیه فقط مختص تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند است و یکی از دفاتر دیگر نیز در حوزه ی درمانی و پرداخت هزینه های درمانی بیماران فعالیت دارد.

بسام با اشاره به آغاز فعالیت شعبه گیلان در سال ۹۰ عنوان کرد: کمک خیرین گیلان ما را حمایت کرد تا بتوانیم به کمک محرومین استان بشتابیم و کارهایی که از سوی بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها انجام می شود تامین جهیزیه نوعروسان، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و درمان رایگان بیماران، کمک های معیشتی و تحصیلی به دانش آموزان محروم، خانواده های ایتام و نیازمند در صورت تشخیص مددکاران در سطح استان تحت پوشش این بنیاد قرار می گیرند.

وی ادامه داد: از سال گذشته بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها مجوز فعالیت بین المللی را دریافت کرده است و در سه کشور قطر، عمان و ترکیه دفاتر این بنیاد به زودی افتتاح می شود و کارهای اولیه آن انجام شده است و کسب مقام مشورتی از سازمان ملل متحد نیز از افتخارات این بنیاد است.

وی با اشاره به شیوع کرونا و مشکلات معیشتی برای خانوارها خاطر نشان کرد: افرادی که تحت پوشش این بنیاد در گیلان بودند بیشتر شده اند چون در دوران کرونا بسیاری از افراد بیکار شدند و نخستین اقدام ما در دوره شیوع کرونا در استان تهیه ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی کننده بود چون این لوازم در گیلان دچار کمبود شده بود و توانستیم این لوازم را از تهران سفارش بدهیم و در اختیار مردم در گیلان قرار دهیم. بحمد الله توانستیم تا حدودی نیازهای خانواده های تحت حمایت بنیاد را در این خصوص برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: قدم بعدی ما تهیه سبد کالا بود که در حدود ۴ هزار سبد کالا تاکنون در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد و هنوز بحران کرونا به پایان نرسیده است و در این دوران با توجه به اینکه بحث شیوع کرونا موجب شوک و مشکلات روحی، روانی و ترس افراد شده بود، یک روانشناس به مجموعه خود اضافه کردیم که به صورت رایگان افراد تحت پوشش را مشاوره می دهد و اگر نیاز به روانپزشک بنا به تشخیص مشاور باشد بنا به قراردادی که با بیمارستان شفا داریم به آنجا ارجاع داده می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار