امام جمعه تبریز:

لزوم همکاری مردم با ستاد ملی مقابله با کرونا

تبریز(پانا) -نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت همکاری مردم با ستاد ملی مقابله با کرونا در برگزاری هر چه بهتر و سالم‌تر مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم همکاری مردم با ستاد ملی مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جلسه ستاد برگزاری مراسم ماه محرم و صفر گفت: مردم ایران علاقه مند به تشکیلات مذهبی اباعبدالله الحسین علیه السلام بوده و با عشق خواهان برگزاری مراسم محرم هستند، اما متاسفانه شیوع ویروس کرونا جلوی برپایی بسیاری از مراسم عزاداری را گرفته است.

وی ادامه داد: قدم در این راه پاداش دارد و هم برای ما افتخار است، بنابراین باید مردم با همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت دستورالعملهای بهداشتی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری اباعبدالله علیه السلام تلاش کنند.
امام جمعه تبریز افزود: سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت برگزاری مراسم، صدور مجوز به هیئت‌ها و نظارت و کنترل را بر عهده دارد. همچنین معیار برگزاری مراسم در هیئت‌ها و عزاداری همان فرمایش مقام معظم رهبری است و هر فردی می‌خواهد عزاداری کند باید بهداشت را رعایت کند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی و ترویج عزاداری‌های امسال گفت: نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی جریان عزاداری با رعایت دستورالعملهای بهداشتی بسیار مهم است و از سویی می‌تواند عزاداری‌هایی که در آن‌ها بهداشت رعایت می‌شود را منعکس کند.
حجت الاسلام شعبانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هم در این نشست گفت: عزاداری محرم مطالبه عمومی است و سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا جلسات مستمری برگزار کرده است تا مراسم محرم را ساماندهی کند.
وی افزود: عزاداری امسال همانند سال‌های گذشته نخواهد بود و مکان‌های پوشیده اصلآ مناسب نیست و اگر قرار باشد مراسم در مساجد و حسینیه‌ها برگزار شود تنها با یک چهارم ظرفیت و آن هم برای یک ساعت است و نباید طولانی برگزار شود.
حجت الاسلام شعبانی خاطرنشان کرد: اولویت برگزاری مراسم مکان‌های رو باز است که با رعایت فاصله یک و نیم متری از چهار طرف برگزار شود و آن هم با استفاده از ماسک که جزو الزامات است و تنها داشتن مجوز هیئت‌ها کافی نیست، بلکه باید مسئولان هیئت‌ها با مراجعه به سازمان تبلیغات اسلامی تعهدنامه مبنی بر رعایت پروتکل‌ها را امضا کرده و مجوز دریافت کنند.
وی افزود: مقرر است تا از نظر مداحان شاخص استفاده شده و برنامه‌های محتوایی از صدا و سیمای استان پخش شود و بر اساس ضوابطی که به هیئت‌ها و دسته جات عزاداری ابلاغ شده، اکثر مردم و هیئت‌ها به این شیوه نامه ها پایبند هستند، بنابراین یک همت جمعی برای مدیریت این عزاداری‌ها لازم است.
بر اساس دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر امسال صدا و سیما با تولید و پخش برنامه‌های مناسبتی در شهر‌هایی که امکان برگزاری مراسم وجود ندارد اقدام خواهد کرد.
همچنین اطلاع‌ رسانی شیوه نامه های بهداشتی صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرتبط با مراسم سوگواری محرم و صفر در برنامه‌های تلویزیونی از وظایف صداوسیمای استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار