نشست کارگروه بهبودسواد آموزی استان یزد

یزد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: توجه به سلامت سوادآموزان ضروری است.

کد مطلب: ۱۱۱۴۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست کارگروه بهبودسواد آموزی استان یزد

"عباسعلی دانافر" مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست گروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان با اشاره به شروع کلاس های سوادآموزی در سال 1399گفت: ذهنیت مردم به سمت سلامت رفته است و کار آموزش بسیار سخت شده است در این شرایط باید هرقدمی که برای دانش آموزان برداشته می شود برای سواداموزان هم برداشته شود.

" دانافر" با یادآوری سه وضعیت سفید، زرد و قرمز استان در شرایط ویروس کرونا گفت: باید این شرایط سخت را در نظر گرفت و با توجه به آن بهترین تصمیم را بگیریم.

وی با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین گفت: زمینه همکاری سایر دستگاه ها در موضوع سوادآموزی احصاء گردد و وظایف و نحوه مشارکت آن ها در اجرای سند یادآور گردد تا آن را تکلیف قانونی خود بدانند و به یاری سوادآموزی بشتابند.

ایشان همچنین از ارزیابی فعالیت های سوادآموزی شهرستان و مناطق 14 گانه استان قدردانی نمود و گفت: از شهرستان مناطقی که در رده های آخر هستند توضیح خواسته شود و علت کم کاری را جویا شوید و در این زمینه روسا و مدیران آموزش و پرورش شهرستان و مناطق باید پاسخگو باشند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در ادامه زمینه نحوه اجرای کلاس ها در وضعیت های سه گانه رابیان نمود و گفت: در اجرای دوره سوادآموزی علی الخصوص در طرح اموزش اتباع چون به صورت کلاسی است, در وضعیت های قرمز و زرد دچار مشکل هستیم .

"مرات امین الرعایا " عدم توانایی سوادآموزان در استفاده از فضای مجازی و همچنین نداشتن گوشی و تبلت جهت استفاده از این فضا را مهمترین مانع دانست.

معاون سوادآموزی استان پایین آوردن حدنصاب تشکیل کلاس ها در این دوره و پشتیبانی مدارس و سوادآموزان در جهت رعایت وسایل و لوازم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی را در این زمینه راهگشا دانست و گفت: چون اکثر کلاس های سوادآموزی در مدارس و مراکز یادگیری محلی تشکیل می گردد پشتیبانی مالی از این کلاس ها از اولویت های سوادآموزی استان می باشد.

وی گفت : تمامی کلاس های سوادآموزی سال 1398به جزء طرح آموزش اتباع موسسه ریلیف بایدتا پایان مردادماه در سامانه سوادآموزی تعیین تکلیف و پایان یافته و شروع ثبت نام کلاس های سال 1399 در آموزش اتباع نیمه مردادماه و طرح های ایرانی را اول شهریور اعلام نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار