مدیر کل آموزش و پرورش استان:

پوشش تحصیلی در آموزش و پرورش استان بیش از ۹۸ درصد است

بجنورد (پانا) -مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: پوشش تحصیلی در آموزش و پرورش استان بیش از ۹۸ درصد است.

کد مطلب: ۱۱۱۴۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
پوشش تحصیلی در آموزش و پرورش استان بیش از ۹۸ درصد است

عباس سعیدی با اشاره به اینکه هم اکنون نام نویسی از دانش آموزان در مدارس در حال انجام بوده و حضور دانش آموزان در مدارس بستگی به اعلام نظر ستاد استانی کرونا دارد، یادآورشد: آموزش به دانش آموزان امسال در سه محور مجازی، نیمه حضوری و حضوری انجام می شود.

وی گفت: اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که ستاد ملی کرونا اجازه برگزار شدن کلاس را بدهد، مشکلی با برگزاری حضوری مدارس نداشته و کلاس‌ها را دایرخواهیم کرد، در غیر اینصورت برنامه های مختلفی برای ارائه آموزش داریم.

وی ادامه داد: در مناطقی که تعداد دانش‌آموزان محدود بوده و وضعیت آن ها هم از نظر وجود موضوع کرونا، سفید باشد، کلاس های درس برپا می شود، اما در مناطق زرد کلاس ها نیمه حضوری و یا به صورت زوج و فرد برپا خواهد شد و در مناطق قرمز نیز آموزش مجازی مد نظراست.

سعیدی گفت: در مدارس روستایی و عشایری مناطق قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا، و در صورت عدم دسترسی دانش آموزان به سامانه شاد، برای تداوم آموزش ارسال بسته های آموزشی، درسنامه ها از طریق راهبران آموزشی و استفاده از برنامه های آموزشی تلویزیون انجام می شود.

وی با بیان اینکه سلامتی دانش‌آموز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آموزش ‌و پرورش حائز اهمیت است، گفت: همه اقدامات آموزشی در نقاط مختلف استان با توجه به شرایط و چارچوب کلان مشخص ‌شده توسط وزارت آموزش ‌و پرورش، تصمیم‌گیری می شود تا ضمن حفظ سلامتی دانش آموزان، آموزش تعطیل هم نشود.

سعیدی یادآورشد: با توجه به اینکه آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه است، دغدغه هایی همانند اینترنت، تلفن همراه و تبلت در بخش سخت افزاری برای معلمان و دانش آموزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اینترنت رایگان از مطالبات فرهنگیان و دانش آموزان بوده که باید وزیر آموزش و پرورش و ارتباطات در این خصوص تدبیری بیاندیشند، ادامه داد: برای تامین زیرساخت های سخت افزاری همانند گوشی و تبلت نیز با وزارت صمت رایزنی شده تا این دستگاه به صورت ارزان قیمت در دسترس همه قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار