آخرین تحولات نشست هیات وزیران لبنان؛

وزیر بهداشت لبنان: نخست‌وزیر به‌زودی استعفا می‌دهد

تهران (پانا) - شبکه خبری العالم گزارش داد نشست امروز هیات وزیران با حضور نخست وزیر لبنان و وزرای کشور  ادامه دارد در حالی که همگان در انتظار ارائه پیش‌نویس قانون از سوی نخست وزیر به منظور انجام انتخابات زودهنگام هستند.

کد مطلب: ۱۱۱۴۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت لبنان: نخست‌وزیر به‌زودی استعفا می‌دهد

این شبکه خبری نوشت:

در صورتی که تعداد وزرای مستعفی به هفت نفر برسد، دولت لبنان طبق قانون اساسی کشور ساقط می‌شود. نشست فعلی با هدف روشن شدن مسائل است و اینکه آیا حسان دیاب استعفای دولت را اعلام خواهد کرد یا اینکه مساله در حد استعفاهای فردی باقی خواهد ماند.

تماس تلفنی نخست وزیر با رئیس‌جمهوری کشور برای کسب اجازه به منظور برگزاری نشست دولت در "سرای حکومی" (مقر نخست وزیری) به جای کاخ بعبدا است؛ برخی این مساله را اینگونه تعبیر و تفسیر کردند که نخست وزیر می‌خواهد استعفای دولت را اعلام کند اما تا این لحظه هیچ چیزی قطعی نیست. استعفای دولت به یک خلا در دولت منجر خواهد شد و دولت فعلی به دولت پیشبرد امور تبدیل خواهد شد بدین معنا که بررسی پرونده‌های مهم تا تشکیل دولت جدید به تعویق خواهند افتاد. نشست دولت لبنان در "سرای حکومی" با حضور 18 وزیر از جمله ماری کلود وزیر مستعفی دادگستری ادامه دارد و در این نشست مساله کوتاه شدن دوره مجلس نمایندگان در حال بررسی است.

منابعی در مقر نخست وزیری می‌گویند که حسان دیاب نخست وزیر کشور به زودی استعفا خواهد داد. وزرایی که در نشست امروز هیات وزیران شرکت کردند, اعلام کردند که حسان دیاب نخست وزیر کشور به زودی استعفا خواهد داد.»

پیامدهای انفجار بندر بیروت عامل استعفای نخست وزیر لبنان است که به زودی استعفای خود را ارائه خواهد داد. استعفای حسان دیاب، دولت لبنان را به دولت پیشبرد امور تبدیل خواهد کرد. وزیرانی در دولت لبنان خواهان تسریع در تشکیل دولت جدید پس از استعفای دولت دیاب هستند. منابع لبنانی اعلام کردند حسان دیاب نخست وزیر لبنان امروز ساعت هفت و نیم به وقت لبنان سخنرانی خواهد کرد. در همین حال وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد: حسان دیاب نخست وزیر کشور به زودی استعفا خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار