توصیه هایی برای کنکور؛

شرایط کرونا برای داوطلبان کنکور یکسان است

زنجان (پانا) - یک مشاور تحصیلی اعلام کرد دانش آموزان کنکوری ابتدا به دنبال سوالات آسان بگردند و سپس به سراغ سوالات سخت بروند تا چیزی را از دست ندهند، زیرا سوالات سخت انرژی را می گیرد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
شرایط کرونا برای داوطلبان کنکور یکسان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، میرزایی مشاور کنکور با بیان اینکه شرایط کنکور امسال برای همه دانش آموزان یکسان است، اظهار کرد: دانش آموزان زیرک و باهوش از این روزها به عنوان یک فرصت استفاده می کنند، اما اضطراب در روزهای باقی مانده تا کنکور فقط تنش و خستگی جسمی و روحی برای دانش آموزان به همراه خواهد داشت.

وی استحکام روحی را یکی از ویژگی های دانش آموزانی دانست که می خواهند رتبه خوب کسب کنند و گفت: وسواس دانش آموزان در روزهای منتهی به کنکور مبنی بر اینکه باید چه بخوانند و چگونه دوره کنند، ذهنشان را درگیر می کند. تنش های خانوادگی نیز می تواند این روزها را برای دانش آموزان اضطراب زا کند.

این مشاور تحصیلی، با بیان اینکه دانش آموزان نباید وارد یک فضای رقابتی کاذب شوند، تصریح کرد: داوطلبان کنکور باید روی داشته های علمی و اطلاعات خودشان تمرکز کنند و سعی کنند با یک برنامه ریزی دقیق همه مطالبی که یاد گرفتند را یک بار دیگر مرور کنند و به جمع بندی برسند.

میرزایی، ترس از شکست را یک امر طبیعی در همه رقابت ها دانست و یادآور شد: هنوز کنکور اتفاق نیفتاده و نباید از هم اکنون ترس از شکست داشته باشیم و باید بر روی موفقیت تمرکز کنیم. همچنین توقع دانش آموز از خودش و توقعات خانواده از دانش آموز باید متناسب با تلاش باشد، زیرا همه، آرزوهای بزرگ دارند و برای موفقیت در کنکور بار علمی به درد ما می خورد و باید بار علمی خودمان را تا روز کنکور بالا ببریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فضای خانه برای یادگیری مطالب بهتر است یا کتابخانه؟، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و شیوع بیماری کرونا، بیرون رفتن از خانه ممکن است یک استرس و اضطراب مضاعف برای دانش آموز ایجاد کند.

میرزایی، از خانواده ها خواست خواب دانش آموز کنکوری خود را مدیریت کنند و متذکر شد: ساعات ۱۰ تا ۱۱ شب بهترین زمان برای خوابیدن دانش آموزان است تا بتوانند صبح زود از خواب بیدار شوند.

وی با بیان اینکه کارهای حاشیه ای تمرکز دانش آموز را بر هم می زند، اظهار کرد: دانش آموزان بر روی کتب درسی و تست های کنکور سال قبل تمرکز کنند و به درصدهای خود در کنکورهای آزمایشی نپردازند، زیرا در کنکور معیار تراز داوطلبان در مقایسه با هم مطرح است؛ نه درصدها.

این مشاور تحصیلی، همچنین از خانواده ها خواست در روزهای باقی مانده تا کنکور آرامش، نظم و نشاط را در فضای روانی خانه برقرار کنند و افزود: حرف های تنبیهی، تردیدی، تحقیری و تهدیدی برای دانش آموز بار روانی ایجاد می کند و دچار استرس می شود.

میرزایی، حال روحی بد دانش آموزان را ناشی از اضطراب و استرس دانست و اضافه کرد: اضطراب با تغذیه مناسب، ورزش، تنفس عمیق و مصرف دمنوش ها و مکمل های غذایی کاهش می یابد و باید قند خون دانش آموز را بالا نگه داریم.

وی با بیان اینکه داوطلبان یک روز مانده به کنکور از یادگیری مطلب جدید خودداری کنند، گفت: کتاب ها را کنار بگذارید و کارت آزمون و مداد و پاک کن را آماده کنید. در روز کنکور نیز تغذیه خوب مانند موز به همراه داشته باشید و در صورت مواجه شدن با سوالات سخت دچار شوک نشوید و به دنبال سوالات مهربان بگردید و سپس به سراغ سوالات سخت بروید تا چیزی را از دست ندهید، زیرا سوالات سخت انرژی شما را می گیرد و احساس خستگی موجب می شود پاسخ اشتباه را انتخاب کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار