مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جمع خبرنگاران:

مهم ترین آسیبی که متوجه آموزش و پرورش است، هجوم دانش آموزان از مدارس غیر دولتی به دولتی است

نیشابور(پانا)- مدیر آموزش و پرورش نیشابور در گفتگو با خبرنگاران این شهرستان از جانمایی کامل دانش آموزان در سال تحصیلی پیش رو خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مهم ترین آسیبی که متوجه آموزش و پرورش است، هجوم دانش آموزان از مدارس غیر دولتی به دولتی است

علیرضا کلیدری با تبریک میلاد باسعادت امام موسی کاظم(ع)، گفت: اصحاب رسانه در توسعه دانایی انسان ها نقش دارند، اگر می خواهیم از حقوق شهروندی صیانت کنیم و مردم حق و حقوق خود را خوب بشناسند، راهی به جز آگاهی بخشی به جامعه نداریم. در واقع نقش پررنگ حوزه اطلاع رسانی و خبر، همواره بوده و خواهد بود و ماهیت کار تعلیم و تربیت نیز به رسالت شما گره خورده است.

وی افزود: حق تعلیم و تربیت یک حق شناخته شده جهانی بوده و این فصل مشترکی است بین ما به عنوان معلم و شما به عنوان خبرنگار. اگر دل در گرو بالندگی و رشد جامعه داریم یقینا در یک فضای تعاملی و اثر بخش بهتر می توانیم رشد کرده و امیدوارم با همین نگاه بتوانیم گام های موثرتری در این مسیر برداریم.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور خاطر نشان کرد: نگاه ما به مسائل کاملا واقع بینانه است و اگر می خواهیم به یک توسعه پایدار دست پیدا کنیم، توجه به مبانی نظری و تعاملی در این زمینه بسیار مهم است که امید به زندگی، سالهای مورد انتظار برای تحصیل و کیفیت زندگی سه شاخص اصلی توسعه نیروی انسانی به شمار می رود. در واقع ما برای توسعه پایدار یک راه بیشتر نداریم آنهم داشتن انسان های توسعه یافته است. مردم ثروت واقعی این کشور هستند و خواستگاه اصلی انسان های توسعه یافته دستگاه تعلیم و تربیت است که نهادهای دیگر باید در این مسیر پای کار باشند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در نیشابور 376 مدرسه شهری و 217 مدرسه روستایی فعال است که 76 هزار و 264 دانش آموز در این مدارس در حال تحصیل می باشند.

کلیدری گفت: در ایام کرونا، شورای آموزش غیر حضوری تشکیل شد و اقدامات زیادی در این مسیر انجام شد که پس از ارزیابی های صورت گرفته، شهرستان نیشابور با اختلاف زیاد مقام اول استان را کسب کردیم. مهم ترین آسیبی که الان متوجه آموزش و پرورش است، هجوم دانش آموزان از مدارس غیر دولتی به دولتی است که مشکلاتی ایجاد شده است.

وی گفت: برای ثبت نام دانش آموزان یک الگوی کلی وجود دارد، میان پایه ها نیازی به مراجعه حضوری به مدارس ندارند، در پایه اول دبستان، پایگاه های سنجش با رعایت پروتکل های بهداشتی و با ظرفیت مشخص، به عنوان سنجش بدو ورود فعال است. دو ستاد ثبت نام در سطح شهرستان تشکیل شده است و مدارس هم از دیروز به صورت همه روزه فعال می باشند.

کلیدی افزود: مدارس در هنگام ثبت نام نباید هیچ گونه وجهی دریافت کنند و مدارس متناسب با شرایط موجود و نیاز آموزشگاه با رعایت مفاد قانونی می توانند از مشارکت های اولیاء بهره مند شوند. اولویت و خط قرمز ما دانش آموز است و در عمل نیز باید همین باشد. مردم بزرگوار نیشابور و اولیای عزیز ما نسبت به جانمایی دانش آموزانشان اصلا نگران نباشند و ما یقینا برای آنها فضای مورد نیاز را فراهم می کنیم.

وی ادامه داد: ما از نقدها و پیشنهادات شما استقبال می کنیم اما نتیجه آن باید به نفع مردم باشد. ماهمه توان خود را برای برگزاری کنکور به بهترین نحو ممکن و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی منعطف خواهیم کرد و با نهایت توان و دقت پای کار هستیم تا به نحو احسن این موضوع برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار