خبرنگاران سنگ صبور و رابط صادق بین مردم ومسئولین هستید

رباط کریم(پانا)- صبح امروز مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان رباط کریم به همت شهرداری در فرهنگ سرای این شهر با حضور مسئولین برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران سنگ صبور  و رابط صادق بین مردم ومسئولین هستید

محمد قاسمی لو عضو شورای شهر رباط کریم در مراسم تجلیل از خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار گفت:

خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند چرا که عمر خود راک وقف اطلاع رسانی کرده اند و وقایع را به درستی ثبت می کنند و تاریخ آیندگان را می سازند. در واقع تحلیل و ثبت وقایع توسط خبرنگاران باعث می شود تا زحمات مسئولین دیده شود.

او گفت: اگر خبرنگاران رسالت خود را به نمایندگی از افکار عمومی و مطالبه مردمی دنبال نکنند اقدامات انجام شده توسط مسئولین دیده نخواهد شد و ناقص باقی خواهد ماند و اطلاع رسانی باید به دور از تهمت و افترا باشد چرا که حفظ آبرو و انصاف در بیان خبر از جایگاه بالایی برخوردار است.

قاسمی لو ادامه داد: در طی چند سال فعالیت اعضا شورای شهر رباط کریم همواره فعالیت های شورا زیر ذره بین خبرنگاران بوده و اعضای شورای شهر با درک اهمیت فعالیت رسانه ها و تاثیر این قشر بر بهبود فرایند ها و رفع نواقص تلاش کرده اند تا فعالیت و همکاری نزدیکی را با اهالی رسانه داشته باشند.

نایب رئیس شورا شهر رباط کریم گفت: در ایام کرونا در کشور شاهد این موضوع بوده ایم که خبرنگاران برای تهیه خبر با به جان خریدن مخاطرات پیش رو و جهت تهیه گزارش و ثبت وقایع پایبندی خود را به رسالت خبری در راستای آگاهی بخشی هر چه بیشتر به شهروندان نشان دادند.

در ادامه شهردار شهر رباط کریم گفت: در طول مدت یکسال که سکان مدیریتی شهری رباط کریم را در دست گرفته ام اگر نبود همراهی خبرنگاران با نقدهای تند و تیز البته منصافانه و سازنده هرگز در مسیر راه موفق نخواهیم بود و این نگاه اصحاب قلم بود که ما را به حرکت وا داشت.

پارسا گفت: زمانی مدیریتی شهری شهر رباط کریم را در دست گرفتم که با شهرداری در انبوهی از مشکلات و بدهی ها قرار داشت و انضباط مالی در شهرداری وجود نداشت.

شهردار رباط کریم با اشاره به بدهی شهرداری رباط کریم به تامین اجتماعی گفت: به واسطه این که نگاهی به این موضوع نبود شهرداری مبلغی بالغ بر 80 میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی که از مدیران قبلی بر جای مانده بود بدهکار بود که در طرح انضباط مالی علاوه بر پرداخت این بدهی حدود 300 میلیارد ریال از بدهی شهرداری رباط کریم مستهلک شد.

مدیریت شهری رباط کریم گفت: با توجه به تنشی که بین کارگران به دلیل عدم پرداخت حقوق بود و تجمعات آن ها در خیابان باعث شد موتور خدمات شهری با کندی حرکت کند و با پرداخت حقوق معوق کارگران و به روزرسانی بیمه آنان این نقطه ضعف ها را جبران کردیم و در طول یک سال که مدیریت شهری رباط کریم را در دست گرفته ام حتی یک روز حقوق معوقه ای نداریم.

مهندس پارسا در خصوص ورزشگاه الارد گفت: این پروژ که حدود 5 سال به صورت نیمه کاره رها شده بود در عرض 8 ماه فاز اول آن مورد بهره برداری قرار گرفت و تقدیم شهروندان شد.

پارسا افزود: با توجه به این که مبلمان کلان شهر رباط کریم با فرهنگ 2500 ساله در شان مردم این شهر نبوده اقدامات قابل توجهی در خصوص اصلاح ورودی و خورجی این شهر، طراحی و آماده سازی میدان سردار شهید همدانی ظرف مدت 8 ماه صورت گرفته.

شهردار رباط کریم گفت: در جریان اعتراضات آبان ماه که حدود یکصد و شصت میلیارد ریال خسارت بر شهر وارد شد که از جمله آن تنها فرهنگ سرای شهر رباط کریم بود که در خلال این حوادث به کلی از بین رفت اما با تلاش شبانه روزی مجموعه شورا و شهرداری رباط کریم در کم تر از چهار ماه بازسازی و تجهیز شد.

مدیریت شهری رباط کریم ادامه داد: با توجه به گستردگی مطالبات مردم در حوزه آسفالت در بودجه سال 99 سیصد میلیارد ریال بودجه اختصاص داده شد اما متاسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح مدیریت محترم آب و فاضلاب شهر رباط کریم بخش اعظمی از آسفالت شهر توسط این اداره از بین رفت.

در ادامه امام جمعه شهرستان رباط کریم با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران مهره های اساسی دولت و نظام هستند و اطلاع رسانی صحیح، سریع و به موقع از رسالت صاحبان قلم است.

او گفت: خبرنگاران چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای شهروندان هستند و باید کمبودها را منصفانه و دلسوزانه بیان کنند و وظیفه دارند مردم را در جریان خدمات ارزشمند نظام و دولت قرار دهند و نقدهای شما باید منصفانه باشد و مدیران نیز باید نقد پذیر باشند و در راستا کاستی های خود تلاش کنند.

امام جمعه رابط کریم ادامه داد: قلم رسانه ها در آگاهی بخشی مردم بسیار موثر است و نقش رسانه ها در حمایت از رونق تولید و جهش تولید بسیار اثر گذار خواهد بود و در راستا تحقق شعار سال در حوزه اطلاع رسانی همواره باید تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار