فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان خبر داد:

جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم میراث فرهنگی

زاهدان (پانا) _ فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از جلوگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در حریم میراث فرهنگی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم میراث فرهنگی

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، علی اکوان اظهار کرد: از ابتدای این ماه تاکنون از دو مورد ساخت و ساز غیرمجاز در سطح استان توسط نیروهای یگان حفاظت این مجموعه جلوگیری به عمل آمده است.

او افزود: این ساخت و سازهای غیرمجاز در بافت تاریخی روستای تیس شهرستان چابهار و باربری سلمان زاده (بوتیک) زاهدان در حال انجام بود که با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت، از ادامه کار جلوگیری به عمل آمد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیگیری قضایی یگان حفاظت و دایره حقوقی این اداره‌کل منجر به صدور رای و محکومیت متخلفان شد.

او تصریح کرد: هر نوع فعالیت عمرانی در حوزه حرائم میراث فرهنگی باید با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان صورت گیرد تا محدوده کار مشخص شود، در غیر اینصورت تخلف محسوب شده و برابر با مقررات با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار