متخصص طب سنتی مرکز تحقیقات فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

کاهش مصرف کربوهیدراتها به کنترل بهتر بیماری کرونا کمک می کند

زاهدان (پانا) _ متخصص طب سنتی مرکز تحقیقات فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد بر اساس قوانین و اصول طب سنتی، به طور کلی کاستن از مصرف شیرینی ها به خصوص انواع خمیری نظیر کلوچه و کیک و غذاهای دیرهضم و سنگین مانند سالاد الویه، ماکارونی، لازانیا، غذاهای چرب و سرخ کردنیها در پیشگیری از بیماریهای عفونی مانند کرونا نقش مهمی دارند.

کد مطلب: ۱۱۱۴۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش مصرف کربوهیدراتها به کنترل بهتر بیماری کرونا کمک می کند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان؛ فاطمه سادات هاشمی اظهار کرد: در مطالعات اخیر اثبات شده است که احتمال بروز بیماری کرونا و میزان بستری و خطر مرگ و میر در بیماران مبتلا به بیماریهایی نظیر دیابت، چاقی، فشارخون و کبدچرب بیشتر است.
او اضافه کرد: گیرنده هایی که اتصال ویروس کرونا را به سلول میزبان تسهیل می کنند در مبتلایان به این بیماری ها بیشتر و فعال تر هستند.
متخصص طب سنتی مرکز تحقیقات فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: عامل مهم دیگر در تشدید علائم کووید-19 بخصوص در مبتلایان به این بیماری ها، فعال شدن مسیرهایی است که سبب تشدید التهاب در بدن می شود. ویروس کرونا عمدتا به واسطه القای التهاب شدید در بدن به بسیاری از ارگانها از جمله ریه آسیب می رساند.
او تصریح کرد: مصرف زیاد کربوهیدراتها، مانند قند و شکر و مواد نشاسته ای می تواند استعداد این شرایط التهابی را در بدن افزایش دهد.
هاشمی تاکید کرد: مصرف میوه و آبمیوه ها به دلیل دارا بودن انواع ویتامین ها، ضرورت دارد اما به دلیل وجود فروکتوز که یکی از انواع قندهاست، باید به میزان متعادل مصرف شود.
وی گفت: لازم است تا برای حفظ سلامت بدن مصرف غذاهای گوشتی (به خصوص گوشت قرمز) را کاهش داده، از انواع سبزیجات و حبوبات مانند ماش و نخود در برنامه غذایی مان بیشتر استفاده کنیم.

او در پایان افزود: سوپ سبزیجات(محتوی جو، هویج، زردک، کرفس، گشنیز، جعفری، اسفناج، شلغم، کدو...) یا سبزیجات بخارپز را در رژیم غذایی روزانه قرار دهیم، مصرف سبزیجات تازه معطر (نعناع، ترخون، ریحان، گشنیز) و انواع جوانه غلات را افزایش دهیم و نکته دیگر اینکه غذا به اندازه متعادل و در وعده های منظم مصرف شود و از بسیار کم خوردن یا پرخوری اجتناب کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار