رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد:

مقابله با تحریم‌ها از طریق اعطای گواهینامه کیفیت به تجهیزات ایرانی

تهران (پانا)- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه با شناسایی فعالیت‌های صنعت نفت دامنه فعالیت‌ها افزایش خواهد داشت، می‌گوید تقویت ساخت داخل، جلوگیری از خروج ارز و مقابله با تحریم از مهمترین دستاوردهای «نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران» خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۱۴۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مقابله با تحریم‌ها از طریق اعطای گواهینامه کیفیت به تجهیزات ایرانی

نیره پیروزبخت در مراسم اعطای اولین گواهینامه کیفیت محصول کالا و تجهیزات صنعت نفت به نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران با بیان اینکه حرکت جدید در صنعت نفت و مقررات مرتبط با استاندارد انجام می‌شود، ادامه داد: با اعمال تحریم‌های ناعادلانه و بروز مشکلات در برخی حوزه‌ها، باید به این فکر می‌افتادیم تا هر چه سریعتر شرایط کشور را با تحریم هماهنگ کرده و به سمت بومی‌سازی حرکت کنیم.

وی افزود: در مورد تجهیزات نفت نیز از گذشته مواردی در خصوص استفاده از تجهیزات و ماشین آلات وارداتی وجود داشت، از همین رو وزارت نفت به سمت بومی‌سازی حرکت کرد.

پیروزبخت با بیان اینکه تلاش کردیم تا در صورت نیاز به واردات بتوانیم کیفیت این کالا و تجهیزات را بررسی و تایید کنیم، تاکید کرد: مجموعه‌ای که با وزارت نفت در ارتباط است باید بتواند به عنوان یک نهاد از سازمان ملی استاندارد تاییدیه را بگیرد.

وی گفت: در سال ۹۶ قانون جدید استاندارد از سوی رئیس‌جمهوری ابلاغ شد و صنعت نفت نیز از این مساله مستثنی نبود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: این پروژه با استفاده از توان متخصصان داخلی کلید خورد و زمانی که تصمیم بر این شد که بومی سازی انجام شود باید نهادی تعریف می‌شد که به عنوان شخص، گواهینامه را صادر کند.

وی با اشاره به اینکه شخص ثالث به عنوان نهاد بی‌طرف وارد شود، افزود: نام انجمن نفت پیش آمد تا ارزیابی را انجام دهد.

پیروزبخت تاکید کرد: در سطح بین المللی مرکز تایید صلاحیت وجود دارد و مرکز تایید صلاحیت کشورها نیز عضو مرکز بین المللی هستند. با توجه به فضای باز سیاسی در دولت یازدهم پس از سال‌ها، در سال ۹۴ مرکز تایید صلاحیت ایران عضو این مجمع شد.

وی با بیان اینکه این مجمع اختیار دارد نهادها را تایید صلاحیت کند و گفت: نهاد صدور گوهینامه کیفیت انجمن نفت ایران اولین مرکز در ایران است که امروز گوهینامه ۱۷۰۶۵ را می‌گیرد.

پیروزبخت ادامه داد: تقویت ساخت داخل، جلوگیری از خروج ارز و مقابله با تحریم از مهمترین دستاوردهای این نهاد خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار