نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی:

مجلس، به حل مشکلات قانونی سازمان دانش آموزی کمک کند

سمنان (پانا) - نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خلأهای موجود در سازمان دانش آموزی و نقص برخی از قوانین به ویژه بند چ ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه کشور که مغایر با اساسنامه سازمان دانش آموزی است، گفت: مجلس به حل مشکلات قانونی سازمان دانش آموزی کمک خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مجلس، به حل مشکلات قانونی سازمان دانش آموزی کمک کند

عباس گلرو، در دیدار رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با ایشان، خاطرنشان کرد: اصلاح این قانون در برنامه ششم توسعه کشور، سبب می شود تا ضمن چابک سازی سازمان دانش آموزی، این نهاد بتواند به رسالت و ماموریت های اصلی خود به به نحو مطلوب عمل کند.

وی، با تأکید بر لزوم تغییر نگاه جامعه درباره نظام تعلیم و تربیت کشور بیان کرد: امروز جهت‌گیری جامعه به گونه‌ای است که تجارت کنکور و آزمون‌های آموزشی رونق بیشتری از مسائل پرورشی دارد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ریشه تمام مشکلات در کشور، تنها بحث اقتصادی نیست بلکه بیشتر مشکلات جامعه، ناشی از فقر فرهنگی جامعه است، افزود: بیشتر مشکلات معیشتی ما ریشه فرهنگی دارند و حتی بسیاری معضلات اجتماعی با فرهنگ مناسب از بین می روند. جامعه ما میراث‌دار تمدنی بزرگ است و امروز نیازمند اصلاح فرهنگی؛ چرا که با فرهنگ مناسب اقتصاد نیز بهبود می یابد.

گلرو، همچنین با اشاره به تجربه حضورش در برنامه های کشافه المهدی لبنان افزود: همیشه آرزوی ایجاد چنین نهادی در کشور داشتم و از اینکه سازمان دانش آموزی، تشکیلات و ماموریتی مشابه آن دارد و این امر تحقق یافته، خرسندم و امیدوارم مورد حمایت قرار گیرد.

وی، ضمن عنوان این مطلب که حمایت از برنامه های فرهنگی سازمان دانش آموزی، در دستور کار بنده قرار گرفته و موانع قانونی آن را پیگیری خواهم کرد، خاطرنشان کرد: تشکیل مجلس مشورتی با حضور نمایندگان مجلس دانش آموزی استان و همچنین دانش آموزان پیشتاز برگزیده استان در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه از برنامه های آتی بنده خواهد بود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان نیز در این جلسه به تشریح برنامه ها و فعالیت های سازمان دانش آموزی پرداخت و گفت: این سازمان تشکیلاتی با دارا بودن بیش از 17000 دانش آموز و 700 مربی که داوطلبانه در آن به فعالیت می پردازند و همچنین وجود زیرمجموعه هایی نظیر خبرگزاری پانا و شورای دانش آموزی استان و مجلس دانش آموزی، ظرفیت بسیار مناسبی برای فعالیت های تربیتی است و باید از این ظرفیت ها به بهترین نحو بهره جست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار