کانون ها عرصه‌ فرهنگ و تمدن

بیرجند(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت کانون ها مراکز امید دانش آموزان و عرصه‌ کار فرهنگی در میادین جنگ نرم، تمدن سازی، هویت بخشی و شخصیت پرداز در نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۱۱۴۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
کانون ها عرصه‌ فرهنگ و تمدن

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی، فرشید جعفری صبح امروز در دیدار کارکنان اداره فرهنگی و هنری این اداره کل، اظهار کرد: کانون ها نقش تأثیر گذار و مکملی در فرایند یاددهی و یادگیری کودکان خطه قهستان زمین دارند.

او، بر ارزیابی و نظارت مستمر بر برنامه کانون ها و مناسب سازی این برنامه ها با نیازهای روز جامعه دانش آموزی استان، تأکید کرد و گفت: حاصل دستاوردها و موفقیت‌های کانون ها تربیت دانش آموزانی مهارت محور و هنرمند در عرصه های مختلف است، ولی وقتی از زاویه توجه به ماموریت‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت به عملکرد نظام تعلیم و تربیت نگاه می‌کنیم نقدهای بسیاری وجود دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تلاش آموزش و پرورش خراسان جنوبی در تربیت و معرفی انسانی به جامعه که ظرفیت‌های او محرز شده و توانمندی‌ها و استعدادهایش شکوفا باشد، تصریح کرد: دانش آموز باید مجال کافی برای بروز و ظهور خلاقیت‌هایش در کانون ها فراهم شده باشد از این رو به دنبال این موضوع هستیم که دانش آموزان را برای یک زندگی سخت و پیچیده آماده می‌کنیم زیرا دنیای فرارو، دنیای پیچیده و پر مسئله ای است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تلاش آموزش و پرورش برای مصونیت بخشی به دانش آموزان در حفظ سلامت جسم و روان آنها در فرایند تعلیم و تربیت، ادامه داد: دانش آموز امروز باید یاد بگیرد در برابر انواع تهدیدات و هجمه‌ها روی پای خودش بایستد و نقش آفرینی کند.

او، ماموریت سخت و فوق العاده فراهم کردن امکان درک دقیق‌تر دانش آموزان از خودشان و فضای موجود در راستای شناخت شایستگی‌هایش؛ را بخش مهم ماموریت‌های کانون ها برشمرد و افزود: اگر نظام تعلیم وتربیت ما توانایی داشته باشد که دانش آموز را پرسش گر تربیت کند؛ خیلی بهتر از آن است که ذهن او را مبدل به انبار محفوظات کند که معلوم نیست چقدر به کار او می‌آید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، پرورش فکر و اندیشه و دانش آموزان را رسالت دیگر کانون ها دانست و عنوان کرد: کانون ها سوابق درخشان خود در فرهنگ استان، در طول ادوار نامشان با خلاقیت و اقبال و اشتیاق جوانان و نوجوانان دانش آموز توأم بوده و هست.

جعفری با بیان این که به دلیل شیوع و گسترش کرونا در شرایط عدم قطعیت کامل هستیم؛ افزود: هیچ تصویر روشنی از آینده ممکن نیست بنابراین کارهایی را که برای سال‌های سال انجام می‌دادیم، نمی توانیم انجام دهیم.

او، با بیان این که در شرایط کرونا هوشیاری عملی کارایی چندانی ندارد، بیان کرد: امروز نیازمند هوشیاری استدلالی هستیم به این مفهوم که در لحظه بتوانیم در مورد خودمان و کارمان فکر کنیم و تصمیم بگیریم و شرایط را بفهمیم و متناسب با آن کنش و واکنش درستی داشته باشیم. دنیای امروز مانند حرکت در یک جاده بسیار پرخطری است که باید در لحظه حاضر بوده و چالش‌های آن را مدیریت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار