رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

یک هزار و 40 دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی ثبت نام کردند

سنندج(پانا)-رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد از آغاز فرآیند ثبت نام (اول مردادماه) یک هزار و 40 دانش آموز و نوآموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی استان ثبت نام کردند.

کد مطلب: ۱۱۱۴۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
یک هزار و 40 دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی ثبت نام کردند

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: فرآیند ثبت نام دانش آموزان با نیازهای ویژه از اول مردادماه در دوره های مختلف تحصیلی آغاز و تا 31 شهریور ماه جاری ادامه دارد.

رنجبر اعتماد خانواده ها را برای آموزش و پرورش مهم و اساسی دانست و افزود: پیش بینی می شود بیش از یک هزار و 400 دانش آموز با نیاز ویژه در سال تحصیلی 1400-1399 در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان ثبت نام کنند.

وی گفت: آینده خوب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با برنامه ریزی و پیش بینی نیازهای آینده آنها شروع می شود و چنین برنامه ای مستلزم توجه به سطح متفاوت نیازها و توانایی آنان در امر آموزش است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: نیروهای متخصص در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان با بهره گیری از شیوه ها و راهبردهای نوین آموزشی در مسیر فراهم کردن نیازهای ویژه آموزشی دانش آموزان و ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی و حمایتی به آنان فعالیت دارند.

رنجبر با بیان اینکه تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه سخت، پیچیده وتخصصی است، تصریح کرد: با عادی سازی و همزیستی در کنار همسالان، فرهنگ سازی وتغییر نگرش، آموزش خانواده وآگاه سازی جامعه می توان زمینه بهره وری واستفاده از ظرفیت ها و توانمندی های افراد با نیازهای ویژه را در جامعه فراهم کرد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: در میان گروههای هفت گانه دانش آموزان با نیازهای ویژه دانش آموزان نیاز ویژه ذهنی و اختلال رفتاری هیجانی به ترتیب بیشترین و کم ترین جمعیت دانش آموزی آموزش و پرورش استثنایی در استان را دارند.

وی عنوان کرد: نقش تأثیر گذار آموزش وپرورش در رشد شخصیت دانش آموزان واضح وتأثیر نحوه آموزش معلمان در تربیت دانش آموزان ماندگار است.

رنجبر با بیان اینکه تربیت معلمان کارآمد وباانگیزه، ارتقای جایگاه آموزشی معلمان و بهسازی شایستگی های حرفه ای از اهداف عالی نظام تعلیم وتربیت در جامعه است، اظهار کرد: تنوع نیازها در دانش آموزان با نیازهای ویژه این ضرورت را ایجاب می کند تا ارتقا وبه روز آوری تخصص ومهارت معلمان این حوزه بیشتر از سایر معلمان مدنظر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار