فرماندار شهرستان قدس:

اولویت نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان قدس، تامین اشتغال افراد بهبود یافته است

شهرقدس(پانا)-سومین نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان قدس به ریاست فرماندار قدس و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرائی مرتبط در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اولویت نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان قدس، تامین اشتغال افراد بهبود یافته است

لیلا واثقی فرماندار قدس در سومین نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان، با تاکید بر توجه جدی مسئولین شهرستان نسبت به این بلای خانمان سوز می گوید: با توجه به موج دوم شیوع ویروس کرونا یکی از مکان هایی که باید تحت نظارت کامل قرار بگیرد کمپ های ترک اعتیاد شهرستان است، بنابراین اداره بهزیستی و کمیته امداد نسبت به توزیع اقلام بهداشتی در کمپ های ترک اعتیاد و افراد تحت پوشش این ادارات اقدام لازم را انجام دهند.

او افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور قرار بر این بود که افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بهبود یافتگان در ساعت معین استفاده رایگان از سالن های ورزشی را داشته باشند تا ورزش بتواند گروه های آسیب پذیر را از دام اعتیاد نجات دهد که متأسفانه با شیوع این ویروس این امکان میسر نشد.

فرماندار قدس با اشاره به اینکه نداشتن اطلاعات و آگاهی کافی خانواده ها از مواردی است که منجر به گرفتاری افراد در دام این بلای خانمان سوز می شود، بیان کرد: به همین منظور باید بیش از پیش کارگاه های آموزشی برای خانواده ها و همچنین در کمپ ها برای افزایش آگاهی از آن برگزار شود.

واثقی تصریح کرد: باتوجه به اینکه امروزه فضای مجازی بیشترین اوقات مردم را به خود اختصاص داده با ساخت کلیپ هایی با موضوعات مختلف با محوریت نیروی انتظامی شهرستان قدس به منظور پیشگیری و آگاهی نشر داده شود.
مقام عالی دولت در شهرستان قدس اظهار کرد: اشتغال افرادی که صرفا به دلیل اعتیاد از مشاغل خود طرد شده اند از جمله موضوعات حائز اهمیت است که اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به کمک دیگر دستگاه های متولی باید اقدامات لازم را در رابطه با هماهنگی لازم به منظور اشتغال آنان فراهم سازد.

او ادامه داد: طی دیدار و صحبت با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران، مقرر شد بهبود یافتگان اعتیاد با اعطای وام خوداشتغالی و همچنین آموزش مهارت در حوزه های مختلف به جامعه و زندگی عادی قبل از اعتیاد بازگردند.

فرماندار قدس گفت: همچنین در این راستا با کمک بنیاد برکت در سطح شهرستان با اعطای تسهیلات زمینه اشتغال این قشر فراهم شده است.

ساماندهی اماکن جمع آوری ضایعات در سطح شهرستان نیز از موضوعات مهمی بود که فرماندارقدس بر ساماندهی آن در این جلسه تاکید کرد.

بنابراین گزارش، در این نشست ضمن پیگیری مصوبات جلسات قبل از سوی دستگاه های اجرائی مرتبط گزارشی در راستای اقدامات انجام شده نسبت به پیشگیری از مواد مخدر توسط دستگاه های متولی ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار