عراق: هنوز در مرحله نخست همه گیری کرونا هستیم

تهران (پانا) - وزارت بهداشت عراق روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور هنوز در مرحله نخست همه گیری ویروس کرونا قرار دارد و وارد موج دوم نشده است.

کد مطلب: ۱۱۱۴۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
عراق: هنوز در مرحله نخست همه گیری کرونا هستیم

به گزارش ایرنا، «حازم الجمیلی»، معاون فنی وزارت بهداشت عراق در گفت و گو با خبرگزاری «نینا» اظهار کرد به سبب رعایت نکردن دستورها و توصیه های بهداشتی از سوی مردم در بیشتر استان ها، افزایش آمار روزانه مبتلایان نشانه خوبی نیست.
وی گفت: روزانه حدود ۳ هزار ابتلای جدید به ویروس کرونا در کشور ثبت می شود که این بیانگر رعایت نکردن و جدی نگرفتن توصیه های وزارت بهداشت و کمیته عالی بحران از سوی شهروندان عراقی است.
الجمیلی همچنین اعلام کرد که تا پایان هفته جاری نشستی در باره اقدام ها و پروتکل های بهداشتی ماه محرم برگزار می شود.
معاون وزیر بهداشت عراق تاکید کرد که کشورش همچنان در موج نخست ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد و وارد مرحله اوج همه گیری نشده است.
نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا پنجم اسفند گذشته در عراق ثبت شد.
مسوولان عراقی پس از آن، اقدام های گسترده و تدابیر شدیدی را برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اعمال کردند.
تعطیلی ادارات و مدارس، لغو پروازها و بستن گذرگاه های مرزی در کنار ممنوعیت آمد و رفت سراسری و سفرهای درون و برون استانی و نیز تعطیلی زیارتگاه ها و مساجد و لغو هر گونه تجمع از جمله این اقدام ها به شمار می رود که همچنان اجرای آنها ادامه دارد.
با وجود این تدابیر به علت رعایت نکردن دستورهای بهداشتی از سوی شهروندان و خستگی ناشی از طولانی شدن محدودیت ها، آمار ابتلا به ویروس کرونا از تعطیلات عید فطر این کشور به بعد روند افزایشی به خود گرفته است.
بر اساس تازه ترین آمارها، تاکنون ۱۵۰ هزار و ۱۱۵ مورد ابتلا، ۵ هزار و ۳۹۲ مورد فوت شده و ۱۰۷ هزار و ۷۷۵ بهبود یافته از ویروس کرونا در عراق ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار