تکمیل زنجیره ارزش افزوده فولاد و نساجی در استان زنجان

زنجان (پانا) - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با راه اندازی واحدهای بزرگ صنعتی در استان زنجان ، زنجیره ارزش افزوده فولاد و نیز حوزه نساجی در این استان تکمیل گردید.

کد مطلب: ۱۱۱۴۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل زنجیره ارزش افزوده فولاد و نساجی در استان زنجان

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مهندس ناصر فغفوری با اشاره به واحدهای راه اندازی شده در بخش فولاد اظهار داشت:هم اکنون زنجیره ارزش افزوده فولاد از معدن ، خردایش ، کنسانتره ، گندله ، آهن اسفنجی ، ذوب ، نورد و تولید فولاد آلیاژی در استان تکمیل گردیده است.

وی یادآور شد: بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور در استان زنجان با سرمایه گذاری مشترک ایران و ترکیه به میزان 200 میلیون دلار راه اندازی شده است که ارزش این مجموعه با توجه به ارزش کنونی دلار بالغ بر 4 هزار میلیارد دلار می باشد.

این مقام مسئول افزود: با راه اندازی واحد تولید فولاد آلیاژی ، 80 درصد فولاد آلیاژی الکترود جوشکاری کشور در استان تولید می شود که پیش بینی می گردد مهر ماه شاهد آغاز به کار این پروژه در استان باشیم.

فغفوری عنوان کرد: واحد کنسانتره جهان نمو با 90 درصد پیشرفت فیزیکی یکی دیگر از واحدهای بزرگ استان به شمارمی رود که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد : از جمله واحدهایی که در سال جاری آماده افتتاح می باشد ، شرکت فولادکاران افق با 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در خصوص تکمیل زنجیره نساجی گفت : با وجود واحدهای ریسندگی ، پنبه پاک کنی ، بافندگی ف رنگرزی ، چاپ و دوخت و دوز شاهد تکمیل زنجیره نساجی در استان هستیم.

وی افزود : در این راستا بزرگترین واحد تولید جین کشور در استان زنجان آماده افتتاح است که با حضور ریاست محترم جمهوری در استان آغاز به کار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار