ساخت گلخانه‌های کوچک مقیاس در شهرستان نی ریز رو به افزایش است

نی ریز (پانا )-مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز گفت: طرح توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس به منظور افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات سبزی و صیفی در تمام فصول، در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۱۱۴۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ساخت گلخانه‌های کوچک مقیاس در شهرستان نی ریز رو به افزایش است

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی ریز، علیرضا بصیری گفت: برای صدورمجوز پروانه تاسیس و بهره‌برداری گلخانه کوچک مقیاس، مساحت گلخانه باید کمتر از ۳۰۰ مترمربع و محل آن درحوزه سکونت متقاضیان و محدوده شهر، شهرک و روستا بوده و متقاضی به آب و گاز نیز دسترسی داشته باشد.
او با اشاره به استفاده از کمترین فضا برای تولید بیشترین محصول در این طرح، گفت: احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس ضمن اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی درروستا‌ها بوده و زمینه درآمدزایی بیشتر برای روستائیان را فراهم می‌کند.
وی گفت :بر اساس تفاهم نامه بین سازمان جهادکشاورزی استان فارس و کمیته امداد امام خمینی (ره) مبنی بر اعطاء تسهیلات به گلخانه‌های کوچک مقیاس، متقاضیان واجد شرایط می‌توانند پس از دریافت مجوز از جهادکشاورزی با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی (ره) در صورت داشتن شرایط لازم از تسهیلات استفاده نمایند.

بصیری در پایان تصریح کرد: تاکنون در شهرستان نی ریز،45 فقره مجوز گلخانه کوچک مقیاس به مساحت 12 هزار و 370 متر مربع شامل 38 پروانه تاسیس به مساحت 10 هزار و 387 متر مربع و 7 پروانه بهره برداری به مساحت 1983 متر مربع صادر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار