مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

افزایش خطر انتقال بیماریهای واگیردار با کاهش پوشش واکسیناسیون

زاهدان (پانا) _مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد: کاهش پوشش واکسیناسیون در دوران کرونا احتمال افزایش بیماریها ی واگیر را در کودکان را به همراه دارد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش خطر انتقال بیماریهای واگیردار با کاهش پوشش واکسیناسیون

به روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان؛ دکتر مجید سرتیپی اظهار کرد : با توجه به اینکه بیش از 6 ماه است که درگیربیماری کرونا هستیم متاسفانه خیلی از برنامه های نظام سلامت را این بحران تحت تاثیر قرار داده و مشکلات زیادی ایجاد کرده و یکی از این موارد کاهش پوشش واکسیناسیون است.

او ضمن ابرازنگرانی از کاهش 5 درصدی پوشش واکسیناسیون در استان ادامه داد : به خانواده ها توصیه می شود به هیچ عنوان نگران آلوده شدن فرزندانشان در مراکز و پایگاه های سلامت نباشند، خوشبختانه تمامی پروتکلهای بهداشتی دراین مراکز اجرا می شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: واکسیناسیون داری ارزش بسیاری است و برای سلامت کودکان بسیار مهم و موثر است و خانوه ها سعی کنند واکسیناسیون فرزندانشان را به موقع انجام دهند.

او تصریح کرد : متاسفانه سالانه بیش از 2 میلیون نفر در جهان به علت دریافت نکردن واکسن فوت می کنند که اگرآنها هم واکسن بزنند زنده خواهند ماند .

گفتنی است: پویش ارتقای پوشش واکسیناسیون کودکان از یکم مرداد ماه در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شده و تا 31 مردادماه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار