خرید بیش از ۳ هزار میلیارد ریال گندم از کشاورزان استان اردبیل

اردبیل(پانا)- مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی اردبیل گفت تاکنون به ارزش سه هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال گندم از کشاورزان استان اردبیل خریداری شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۴۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
خرید بیش از ۳ هزار میلیارد ریال گندم از کشاورزان استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی اردبیل، علی نوبخت، مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی اردبیل اظهارکرد: تاکنون به ارزش سه هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال گندم از کشاورزان استان اردبیل خریداری شده که بخش عمده‌ای از مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده و مابقی نیز به مرور زمان پرداخت خواهد شد.

او بیان کرد: امسال از زمان برداشت گندم از مزارع زیرکشت، بیش از ۱۵۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گندم‌کار به صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان با اشاره به اینکه تمامی مطالبات کشاورزانی که تا ۲۱ تیرماه گندم‌های خود را به شرکت غله داده‌اند، پرداخت شده است، اضافه کرد: معمولا از زمان واگذاری گندم تا ۲ هفته مطالبات گندم‌کاران پرداخت می‌شود.

نوبخت گفت: خرید گندم از ۱۲ خرداد آغاز شده و تاکنون گندم کشاورزان شهرستان‌های پارس‌آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار خریداری شده، خرید از کشاورزان شهرستان گرمی در حال اتمام بوده و خرید گندم از کشاورزان شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و نیز خلخال و کوثر در جنوب استان در حال انجام است.

او با بیان اینکه امسال کیفیت گندم تولیدی به دلیل وزش باد در منطقه کاهش یافته بود، افزود: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری ۲۵ هزار ریال اعلام شده بود که نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان با بیان اینکه برخلاف سال گذشته امسال گندم‌کاران استان برای فروش تضمینی گندم به شرکت غله بی‌رغبت نیستند، گفت: خرید تضمینی یعنی اینکه کشاورزان موظف به فروش گندم به شرکت غله نیستند، اما در صورت تمایل می‌توانند محصولات تولیدی خود را به این شرکت بفروشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار