معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

اجرای طرح "مدرسه خوانا" در مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی استان

سنندج(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح ملی « مدرسه خوانا» با هدف ارتقای مهارت های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت های زندگی در تعدادی از مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، صدیقه عبداللهی با اعلام این خبر، گفت: برای اولین بار، طرح ملی مدرسه خوانا با هدف ارتقای مهارت های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت های زندگی در سال تحصیلی 1400-1399 همزمان در سراسر کشور و با مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف در سطح استان در 5 درصد مدارس ابتدایی و 5 درصد کلاس های پیش دبستانی برای اولین بار اجرا خواهد شد.

عبداللهی با بیان اینکه دوره ابتدایی دوره طلایی و پنجره فرصت آموزش و پرورش است و مهارت های چهارگانه زبانی شامل خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن و آداب مهارت های زندگی، جزو هدف های اصلی و اساسی در دوره ابتدایی است، گفت: به منظور بهبود و ارتقای این مهارت ها و در راستای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش دوره ابتدایی، طرح مدرسه خوانا در مدارس ابتدایی اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه زمان اجرای عملی طرح مدرسه خوانا در مدارس منتخب از شهریورماه 99 تا اردیبهشت ماه 1400 خواهد بود؛ گفت: نحوه اجرای طرح براساس وضعیت تشکیل کلاس های آموزشی مدارس مجری به صورت حضوری یا غیر حضوری از طریق شبکه شاد صورت می گیرد.

معاون آموزش ابتدایی استان خاطر نشان کرد: این طرح می تواند زمینه ایجاد تحول در نظام آموزشی را براساس چرخش های تحول آفرین سند تحول بنیادین فراهم کند.

معاون آموزش ابتدایی استان در پایان ابراز امیدواری کرد که نتایج اجرای طرح سبب بهبود و ارتقای آداب و مهارت های زندگی و مهارت های زبانی که ابزار کلیدی برقراری ارتباط و زیربنای یادگیری دانش آموزان است را بیش از پیش فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار