معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان خبرداد:

آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه دهم با اولویت " ب " از 20 مرداد

سنندج(پانا)-معاون آموزش آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد دانش آموزان پایه دهم که در برگه هدایت تحصیلی اولویت « ب » را کسب کرده اند، می توانند از 20 مرداد نسبت به ثبت نام در رشته مورد علاقه خود ثبت نام کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۴۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه دهم با اولویت " ب "  از 20 مرداد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه استان ضمن تاکید مجدد بر رعایت دستورالعمل های ارسالی در خصوص ثبت نام دانش آموزان ورودی دوره دوم متوسـطه(پایه دهم) گفت: زمان ثبت نام دانش آموزان بر اساس اولویت نمون برگ هدایت تحصیلی اولویت " ب " و سایر اولویت ها درصورت وجود ظرفیت از تاریخ 20 لغایت 29 مردادماه 99 انجام گیرد.

نامدار با بیان اینکه مسـئولیت ثبت نام دانش آموزان پایه دهم بر عهده مدیران مدارس است؛ تصریح کرد: ضروری است به گونه ای برنامه ریزی شود تا با حضور فعال مدیران و توجیه دقیق عوامل اجرایی مدارس، این فرآیند در جهت کاهش استرس و نگرانی دانش آموزان و خانواده ها و احترام به مراجعین و والدین گرامی صورت پذیرد.

معاون آموزش متوسطه استان با بیان این مطلب که ثبت نام دانش آموزان میان پایه بدون نیاز به حضور اولیاء انجام می شود؛ تاکید کرد: محدوده ثبت نـام در مـدارس بر اسـاس تراکم جمعیت و ظرفیت لازم در دستور اداره و مدارس قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت توسعه متوازن رشته ای و سهم دانش آموزان پایه دهم در رشـته های تحصیلی شاخه نظری بر اساس قرارداد منعقـده و ظرفیت پـذیرش رشـته ها توسط شهرسـتان ها و مناطق آموزشی و به تبع آن رعایت سهم تعیین شده توسط دبیرستان ها مورد تاکید است.

نامدار با اشاره به اهمیت ویژه پوشـش تحصیلی واقعی در دوره دوم متوسطه به عنوان مهمترین شاخص عملکردی و اولویت دار حوزه معـاونت آموزش متوسـطه، اهتمـام در خصوص جـذب دانش آموزان تـارک و بازمانـده ازتحصـیل و نگهـداشت کلیه دانش آموزان و همچنین برنـامه ریزی برای ثبت نـام همه دانش آموزان پایه نهم در دوره دوم متوسـطه به ویژه دانش آموزان دخـتر روسـتایی را بسیار مهم دانست.

دبیر پروژه مهر 99 استان در ادامه اظهار کرد: در ثبت نـام دانش آموزان رعـایت کلیه مفـاد و تبصـره هـای فصول سوم و چهارم آیین نامه آموزشـی دوره دوم متوسـطه روزانه مورد تاکید است.

وی در پایان گفت: انتظـار می رود، کلیه دست اندرکاران امر در آموزش و پرورش بـا در نظر گرفتن شـرایط خـاص مواجهه بـا بیمـاری کروناویروس و رعـایت مقررات بهـداشتی و بـا رویکرد نهادینه سازی عـدالت آموزشـی، ارتقاء پاسـخگویی و قانون مداری و جلب رضایت مردم ، موجبات خشنودی خداوند متعال و اعتلای منزلت آموزش و پرورش را فراهم آورند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار