۹۴ درصد روستاهای خلخال دارای گاز هستند

اردبیل (پانا)- فرماندار خلخال با بیان اینکه ۹۴ درصد روستاهای این شهرستان دارای گاز هستند، گفت با اجرا و تکمیل طرح‌های گازرسانی روستاهای باقیمانده، شاخص بهره‌برداری از گاز به بالای ۹۵ درصد خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۱۱۴۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
۹۴ درصد روستاهای خلخال دارای گاز هستند

به گزارش روایط عمومی فرمانداری شهرستان خلخال، فریدون بابایی، فرماندار خلخال در جریان بازدید از عملیات گازرسانی به روستای تیل از توابع بخش شاهرود خلخال با اشاره به در حال اجرا بودن ۱۲ پروژه گازرسانی روستایی در مناطق مختلف این شهرستان افزود: طرح‌های گازرسانی در بخش خورش رستم و در مسیر روستاهای برندق، نساز، پشگمان، گلوجه، سفید آباد، سجه رود، جعفرآباد و زاویه جعفرآباد در حال تکمیل بوده و ۵۰۰ متر از خط اصلی روستای برندق نیز در حال انجام است.

او بیان کرد: روستای تیل یکی از روستاهای پرجمعیت و کوهستانی این شهرستان است که به سبب صعب‌العبور بودن و اهمیت زندگی اهالی تا قبل از فصل سرما عملیات اجرایی علمک‌گذاری گاز آن به پایان می‌رسد.

فرماندار خلخال اضافه کرد: ایستگاه جدید تقلیل فشار در روستاهای برندق و نساز احداث شده و عملک‌گذاری در روستای تیل به لحاظ نیاز اهالی در یک پیمان سه ماهه قابل انجام بوده و پیمانکار مکلف به اجرای قرارداد منعقده است.

بابایی گفت: مطالعات و طراحی پروژه‌های گازرسانی در روستاهای گلوزان، الکش، چملوگبین ، کهل دشت و کهل واقع در بخش شاهرود این شهرستان در دست اجرا بوده و از تهران پیگیر تامین اعتبارات و تسریع در اتمام مطالعات هستیم.

سیدموسی کریم‌پور، رییس شرکت گاز خلخال نیز گفت: در حال حاضر ۹۴ درصد از جمعیت روستایی این شهرستان از گاز طبیعی بهره‌مند بوده و تنها ۶ درصد روستاها گاز طبیعی ندارند.

او با اشاره به سختی عملیات گازرسانی در مناطق صعب‌العبور، کوهستانی و سردسیر خلخال بیان کرد: کمبود نیروی انسانی و سختی شرایط کار در این مناطق موجب طولانی شدن زمان اجرای کار برای شبکه اصلی و داخلی شده است.

رییس شرکت گاز خلخال گفت: روستای تیل یکی از روستاهای با ضریب جمعیتی بالا و بیش از ۱۰۰ خانوار بوده و گازرسانی به آن از سال ۹۶ شروع شده و در سال ۹۸شبکه‌گذاری اصلی داخل روستا و شبکه داخلی انجام شده است.

کریم‌پو اظهار کرد: به میمنت عید سعید غدیر عملیات علمک‌گذاری به تعداد بیش از ۱۴۰ علمک آغاز و با پیگیری روزانه و نظارت مستمر بر پیمانکار تا ۲ ماه آینده اهالی این روستا از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

او گفت: برای اجرای عملیات خطر انتقال و شبکه‌گذاری گاز در روستای تیل از توابع بخش شاهرود بیش از ۵۰ میلیارد ریال و برای گازرسانی به روستای گاودول از توابع بخش مرکزی خلخال که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید، بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رییس شرکت گاز خلخال گفت: گازرسانی در روستاهای مرجین و سوسهاب که جزو مناطق سردسیر هستند از اولویت برخوردار بوده و در روستاهای مرجین و خللر گیلوان به تعداد بیش از ۱۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

کریم‌پور از آغاز فاز دوم گازرسانی به روستای پرجمعیت برندق در بخش خورش‌رستم خلخال خبر داد و گفت: تلاش مجموعه گاز شهرستان و گاز استان توجه به مناطق محروم و کم برخوردار از نعمت گاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار