مدیریت منابع، عملیات مهم اجرایی آموزش و پرورش در استان خراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد مدیریت و سازماندهی منابع؛ به ویژه منبع ارزشمند انسانی بزرگترین عملیات اجرایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال تحصیلی جدید است.

کد مطلب: ۱۱۱۴۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت منابع، عملیات مهم اجرایی آموزش و پرورش در استان خراسان جنوبی

محمدعلی واقعی، صبح امروز در بازدید از مدارس بیرجند، با بیان این خبر، اظهار کرد: همواره مدیریت صحیح منابع انسانی یکی از برنامه‌ها، دغدغه ها و رویکردهای مهم آموزش و پرورش استان در طی سال ها بوده و است.

او، با بیان این که در سال‌های اخیر به دلیل افزایش جمعیت دانش آموزی و افزایش بازنشستگی نیروی انسانی به مسئله ای بزرگ و حائز اهمیت تبدیل شده است، تصریح کرد: امیدواریم با هدایت مدبرانه وزیر آموزش و پرورش و حمایت‌های بی دریغ نمایندگان دولت در استان به بهترین وجه این مسئله را مدیریت کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر نیازسنجی مناسب توسط ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تأکید کرد و افزود: با استفاده از الگوی مشخص مبتنی بر تفویض اختیار برای مدیریت و سازماندهی منابع انسانی هر شهرستان، می توان هوشمندانه در ذیل اهداف و سیاست‌های سند تحول بنیادین حرکت کرده و با رعایت اصل عدالت آموزشی کمترین خطا را در این عملیات بزرگ داشت.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ضمن تشریح فرآیند تامین منابع انسانی برای سال تحصیلی جدید، تأکید کرد: مدیریت و سازماندهی منابع انسانی آموزش و پرورش تحت هدایت و کنترل یک کارگروه مرکزی و چند کارگروه تخصصی با حضور معاونین استان کار خود را از بهمن ماه 1398 آغاز کرده است.

او نیازسنجی، تامین منابع مورد نیاز و تبادل تفاهم نامه‌های استانی و فرآیند نقل و انتقال معلمان تحت نظارت و هدایت این کارگروه ها اقدامات را از جمله مهم ترین اقدامات انجام گرفته در این مدت دانست و ابراز کرد: منابع انسانی مورد نیاز برای سال تحصیلی جدید علاوه بر معلمان رسمی و پیمانی از طرق مختلفی با عناوین حق التدریس شاغلین، حق التدریس آزاد، خرید خدمات آموزشی، سرباز معلمان، نیروهای بازنشسته (طبق مقررات ذی‌ربط) و ساعات تدریس معاونان مدارس تامین خواهد شد.

واقعی ادامه داد: همه این روش‌ها بر اساس همان رویکرد تفویض اختیار و حسب تشخیص و نیاز شهرستان‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او بر اجماع و مشارکت همگانی برای آغاز سال تحصیلی جدید فارغ از دل مشغولی و بدون دغدغه دانش آموزان و اولیا تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار