سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

وضع کرونا در گیلان اصلا خوب نیست

فروشگاه های کوچک باید از مشتریان بخواهند حتما ماسک بزنند

رشت (پانا) - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد مردم و بازاریان باید بدانند اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است کادر بهداشت و درمان دیگر توان مقابله با این ویروس را نداشته باشند و امکانات و نیروی انسانی بیمارستان ها جوابگوی موج گسترده دوباره مبتلایان به کرونا نخواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۱۴۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
وضع کرونا در گیلان اصلا خوب نیست

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اصناف و بازاریان هنگام فعالیت کسبی، مکلف به استفاده از ماسک هستند.

وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر رعایت فاصله فیزیکی، استفاده مداوم از ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها و عدم حضور در محیط‌های شلوغ از مهمترین راهبرد‌های کنترل این بیماری می باشد.

آبتین حیدرزاده ادامه داد: در صورتی که حساسیت مردم به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کاهش یابد، قطعا آمار بیماران بیشتر خواهد شد.

بیش از ۳۵۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند

وی با اشاره به آمار بالای مبتلایان و ۳۵۰ بیمار بستری در بیمارستان های استان ادامه داد: متاسفانه بیش از ۳۵۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند و این اصلا خوب نیست.

مردم و بازاریان باید بدانند اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است کادر بهداشت و درمان دیگر توان مقابله با این ویروس را نداشته باشند و امکانات و نیروی انسانی بیمارستان ها جوابگوی موج گسترده دوباره مبتلایان به کرونا نخواهد بود.

اصناف و بازاریان دستورالعمل بهداشتی را رعایت کنند

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه افزود: فروشگاه های کوچک باید از مشتریان بخواهند حتما ماسک بزنند و مشتریان داخل فروشگاه ازدحام نکنند و در صورت امکان، در فواصلی در فروشگاه را باز بگذارند تا ویروس تجمع پیدا نکند چرا که تهویه هوا در کاهش روند تجمع ویروس کرونا می‌تواند نقش زیادی داشته باشد.

این مقام مسوول اظهار کرد: اگر اصناف و بازاریان اصول و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، با پلمب و تعطیلی محل کسب مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، تصریح کرد: با رعایت سه اصل مهم شستشوی مداوم دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از ماسک، می توان از ابتلا شدن به بیماری کرونا جلوگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار