گیلان میزبان رقابت های بین المللی کشتی می شود

رشت (پانا) - رییس هیات کشتی گیلان از برنامه ریزی برای برگزاری رویداد بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی به میزبانی گیلان در آینده نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
گیلان میزبان رقابت های بین المللی کشتی می شود

به گزارش هیات کشتی گیلان، امیر رضی زاده روز شنبه در مصاحبه با جمعی از خبرنگاران اعلام کرد: در جلسه ای با دبیر فدراسیون کشتی تفاهم نامه برگزای این رقابت به میزبانی گیلان با علیرضا دبیر منعقد شد.
وی افزود: یقینا برگزاری رقابت های کشتی در سطح بین المللی انگیزه ورزشکاران جوان استان را دوچندان می کند و معتقدم با ایجاد انگیزه برای ورزشکاران جوان این رشته می توان آینده درخشانی را برای این ورزش اصیل ایران رقم زد.
رضی زاده خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بحران کرونا احتمالا برگزاری این رقابت ها به تعویق می افتد، اما اگر شرایط کنونی بهبود یابد بهمن ماه امسال این رقابت ها به میزبانی گیلان برگزار خواهد شد.
رئیس هیات کشتی گیلان با اشاره به ضرورت احداث خانه کشتی در تنها استانی که از این نعمت محروم است تاکید کرد: رایزنی های لازم در خصوص تعیین تکلیف زمین سالن کشتی شهید باهنر در میدان فرهنگ رشت که بیش از ۱۵ سال بلاتکلیف مانده با مدیر کل ورزش و جوانان گیلان انجام شده و در تلاشیم به زودی احداث خانه کشتی گیلان آغاز شود.
رضی زاده با اشاره به لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی برای تجمیع اطلاعات مورد نیاز این هیات در خصوص کشتی گیران، داوران کشتی، باشگاه های فعال استان و سایر اطلاعات مورد نیاز کشتی در شهرستان های گیلان تصریح کرد: یقینا برای برند سازی و ارتقای جایگاه کشتی گیلان خبرنگاران نقش کلیدی برای کمک به هیات کشتی استان دارند.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش و رایزنی با سپاه قدس گیلان برای استفاده از ظرفیت بسیج استان برای کمک به ارتقای جایگاه کشتی گیلان در کشور گفت: در مجتمع دو هزار واحدی مسکن مهر انزلی نیز زمینی به مساحت ۵۵۰ متر مربع متعلق به اداره کل راه و شهرسازی گیلان برای احداث خانه کشتی بندر انزلی اختصاص یافته و از سه ماه قبل عملیات فونداسیون و اسکلت سازی سوله انجام شده و انتظار داریم دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
رضی زاده با اشاره به بازسازی و تجهیز سالن کشتی شهید رجایی رشت در میدان توشیبا یادآور شد: در تلاشیم با تجهیز و بازسازی این سالن از آن به عنوان محل کمپ برای میزبانی از تیم های میهمان از شهرستان های گیلان و حتی تیم های سایر استان‌های کشور و محلی برای برگزاری مسابقات استانی و حتی انجام تمرینات برای باشگاه های فاقد محل تمرین مناسب استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار