گشت کاروان شادی "غدیریه" در منطقه یک

تهران (پانا) - سیف، مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه یک و کانون رضوان منطقه 1، از اجرای جشن "غدیریه" در این منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
گشت کاروان شادی "غدیریه" در منطقه یک

زهرا سیف، مدیر کانون رضوان منطقه 1 در گفت‌وگو با پانا، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم گفت: عید غدیر امسال به دلیل شیوع ویروس "کرونا" و همچنین قرمز بودن وضعیت تهران در این بحث، تفاوت زیادی با سال‌های گذشته دارد.
وی افزود: هر سال در هر کوچه و خیابان شهر مراسم جشن، توزیع شربت، شیرینی برپا بود. همان‌طور که می‌دانیم، مرسوم است که در این عید امامت و ولایت مردم روانه خانه سادات شده و با عرض تبریک عیدی پربرکت سادات را دریافت می کردند ولی مراسم امسال با وجود درگیری جهانی با ویروس کرونا و ممنوعیت تردد و تجمع، شرایط قرنطینه خانگی، برگزاری این جشن نیز به صورت ویژه است و مراسم هایی متناسب با وضعیت موجود تدارک دیده شده است.
مدیر کانون رضوان بیان کرد: از آنجایی که عید غدیر از اعیاد بسیار مهم، شگفت‌‌انگیز و شاد برای شیعیان است باید آن را گرامی بداریم. در این راستا نباید ویروس کرونا را بهانه قرار داد تا این اعیاد مهم مذهبی و ملی فراموش نشود.
سیف در ادامه با توجه به اهمیت بازتاب برگزاری این جشن بزرگ گفت: در همین راستا در روز شنبه مورخه 99/5/18 کانون فرهنگی -تربیتی رضوان منطقه 1، با همکاری قرارگاه ایثار غدیربرنامه های جالبی اجرا شد.
سیف گفت: جهت بزرگداشت این عید بزرگ در بین مردم، با راه اندازی کاروان شادی "غدیریه" از کانون رضوان تا نیاوران و قیطریه با پخش پک های فرهنگی و شادی، سرور ویژه ای در منطقه ایجاد شد. همه مردم با نگاه شاد و با ذکر صلوات و"یا علی مولامدد" گویان، هم نوا با مدیحه سرا به شادی پرداختند و فضا را با نام امیرالمومنان علی (ع) را عطرآگین کردند.

سیف با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و اهمیت استفاده از ماسک گفت: به تاسی از امیر مومنان در رسیدگی به نیازمندان و محرومان کانون رضوان اقدام به دوخت ۱۰۰۰ ماسک و تهیه بطری۱۰۰۰ مایع ضدعفونی کرد که در این ایام خجسته با بسته های شکلات وگل بین نیازمندان جهت عیدانه توزیع شد.

در خاتمه وی از اهدای بادکنک ، گل، شکلات و شیرینی بسته‌بندی شده بهداشتی در بین مردم خبر داد و بیان کرد: محبت ولایت و رهبری همیشه بین مسلمین حکمفرماست و هیچ چیز مانع فراموشی وارادت به این عید بزرگ نمی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار