جلسه کمیته برنامه ریزی کانون فرهنگی تربیتی میثم و ابوذر

تهران (پانا)- جلسه کمیته برنامه ریزی کانون های فرهنگی تربیتی با حضور طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 17 و مدیران کانون های فرهنگی تربیتی میثم و ابوذر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
جلسه کمیته برنامه ریزی کانون  فرهنگی تربیتی میثم و ابوذر

پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 17 گفت: کانون فرهنگی و تربیتی در هر منطقه شناسنامه عملکرد تربیتی و فرهنگی و هنری است. هدف از تشکیل آنها، غنی سازی اوقات فراغت،جهت دهی فعالیت های فکری و فرهنگی دانش آموزان به سمت اهداف عالیه نظام، ‌ترویج فرهنگ کار و تلاش و تقویت عزت نفس و خود باوری و تقویت روحیه نشاط است.
وی افزود: در این جلسه ضمن تاکید بر برنامه ریزی های متنوع و شاداب برای دانش آموزان، کانون های تربیتی را شناسنامه عملکرد تربیتی و فرهنگی منطقه عنوان کرد.
وی گفت: باید برنامه های کانون مستمر و گام به گام متناسب با مخاطبین خود برنامه ریزی شود تا چشم انداز آموزشی و تربیتی صحیح در مخاطبان ایجاد شود. در برنامه ریزی ها باید به برنامه های مهارت محور توجه زیادی شود تا دانش آموزان ضمن یادگیری مهارت های لازم یک زندگی اجتماعی را در فضای واقعی تجربه کنند. کانون ها می توانند با ایجاد نمایشگاه های تولیدات دستی دانش آموزان، آنها را در مسیر مراحل تولید تا فروش محصولات قرار دهند.
پورمحمود در ادامه افزود: کانون های فرهنگی تربیتی از بهترین و مطمئن ترین مکان ها برای گذران اوقات فراغت دانش آموزان است. از دیگر نکات مهم در کانون های فرهنگی تربیتی بکارگیری نیروهای کارآمد و استفاده از ظرفیت های فرهنگیان به ویژه ظرفیت های بومی در اولویت کانون ها قرار بگیرد.
در این جلسه برنامه های غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان این کانون در فصل تابستان بررسی و شیوه اجرا و و برنامه های مجازی در دست اجرا بررسی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار