بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان در شهرستان دیر افتتاح شد

بوشهر(پانا)_ به دستور رئیس جمهور از طریق ارتباط تصویری و با حضور استاندار بوشهر بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول جهان در شهرستان دیر به ظرفیت تولید روزانه 7 هزار تن متانول با گرید AA افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان در شهرستان دیر افتتاح شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، با افتتاح این طرح زمینه اشتغال مستقیم یک هزار و ۳۵۰ نفر فراهم شده است ضمن اینکه درآمد سالانه این طرح ۴۰۰ میلیون دلار خواهد بود.
ظرفیت تولید پتروشیمی متانول کاوه ۷ هزار تن بوده و برای اجرای آن ۹۵۰ میلیون دلار از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
همچنین مجتمع پتروشیمی کیمیا پارس خاورمیانه با دستور رییس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور استاندار بوشهر افتتاح شد.
این پتروشیمی در زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار در سایت ۲ پارس جنوبی احداث شده و ظرفیت تولید روزانه ۵ هزار تن و سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول را دارد.
پتروشیمی کیمیا پارس خاورمیانه ۳۰۰ میلیون دلار در سال ارزآوری داشته و زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کرده است.
استاندار بوشهر در آیین افتتاح طرح پتروشیمی متانول کاوه که به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور انجام شد گفت: امروز در جنگ اراده ها شاهد هستیم با تلاش و توان حداکثری فرزندان ایزان عزیز و تدبیر رییس جمهور و وزارت نفت، امید در کشور خلق شد.
عبدالکریم گراوند افزود: پنجره واحد سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان بوشهر به عنوان پایلوت در کشور مطرح شده است و با این اقدام آمادگی استقبال از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی هستیم.
وی بیان کرد: تحولات بزرگ صورت گرفته در عرصه نفت و پتروشیمی ستودنی و جای تبریک به رییس جمهور و مردم شریف ایران دارد.
استاندار بوشهر در پاسخ به سوال رییس جمهور در مورد وضعیت کرونا در استان بوشهر گفت: وضعیت کرونا در استان بوشهر در ۲ هفته اخیر ثابت و رو به کاهش بوده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار