برگزاری جلسه ویدئوکنفرانس تجلیل از خبرنگاران فعال خبرگزاری پانا خراسان رضوی

حق طلبی، حق محوری و حق گویی سه اصل مهم خبرنگاری است

مشهد(پانا)- جلسه ویدئوکنفرانس تجلیل از خبرنگاران فعال خبرگزاری پانا به مناسبت روز خبرنگار، با حضور مدیر کل و معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری   جلسه ویدئوکنفرانس تجلیل از خبرنگاران فعال خبرگزاری پانا خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار گفت: دروغ پراکنی و شبهه افکنی در بعضی از رسانه ها سبب انحراف جامعه و کاهش اعتماد مخاطبین می شود و در این راستا همواره باید حق طلبی، حق محوری و حق گویی رعایت شود. به منظور جلب اعتماد مخاطبین، خبر باید روشن، صریح و به دور از ابهام باشد.

وی خبرنگاران را چشم و گوش جامعه دانست و اظهار کرد: دانش تخصص، ذوق و استعداد، آشنایی با فنون نگارش، صبر و بردباری و تصمیم گیری صحیح در اولویت بندی اخبار از شاخصه های اصلی یک خبرنگار است.

خدابنده با اشاره به سرعت انتقال خبر به عنوان یکی از شاخصه های مهم خبرنگاری تاکید کرد: صحت و دقت در انتقال خبر نباید فدای سرعت انتقال آن شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه افزود: دروغ پراکنی و شبهه افکنی در بعضی از رسانه ها سبب انحراف جامعه و کاهش اعتماد مخاطبین می شود و در این راستا همواره باید حق طلبی، حق محوری و حق گویی به عنوان یک اصل رعایت شود.

این مقام مسئول لزوم شفاف سازی در حوزه خبر را هم چون لزوم وجود اکسیژن در رگ های جامعه توصیف کرد و افزود: شفاف سازی جریان آزاد اطلاعات، یاری گر دموکراسی و ریشه کنی فساد در جامعه است.

خدابنده در پایان افزود: به هر میزان که تولید اطلاعات افزایش یابد و دسترسی به آن آزاد و راحت تر شود، جایگاه سیاسی و اجتماعی کشور در جهان رشد خواهد کرد.

در ابتدای جلسه علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تقدیر از فعالیت خبرنگاران سطح استان اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط خاص موجود در استان و شیوع ویروس کرونا، جلسه تجلیل از خبرنگاران فعال خبرگزاری پانا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مجازی دوره آموزشی خبرنگاری توسط سازمان دانش آموزی استان افزود: طی این دوره 12 ساعته حدود 60 دانش آموز به صورت مجازی دوره خبرنگاری مقدماتی را آموزش دیده اند.

مالک اشرفی با تاکید بر لزوم اهمیت افزایش سرانه مطالعه در سطح جامعه تصریح کرد: مطالعه سبب ساز رشد روحیه پرسشگری و دغدغه مندی فرد نسبت به محیط پیرامون خود خواهد شد و اشراف فرد را در زمینه های مورد مطالعه افزایش می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار