رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

اصناف با 83 هزار نفر اشتغال مستقیم، بیشترین اشتغال زایی را در کهگیلویه و بویراحمد دارد

یاسوج (پانا) - رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد اصناف با 83 هزار نفر اشتغال مستقیم بیشترین اشتغال زایی در استان داشته است.

کد مطلب: ۱۱۱۳۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
اصناف با 83 هزار نفر اشتغال مستقیم، بیشترین اشتغال زایی را در  کهگیلویه و بویراحمد دارد

سالار حسین‌پور در نشست خبری به مناسبت روز ملی صنعت و معدن و روز خبرنگار از نقدهای منصفانه رسانه ها تشکر کرد و گفت: اگر نقدی وجود داشت و اگر اخباری به گوش مردم می رسید کاملا منصفانه بود، بدون وجود رسانه زحمت های حوزه صنعت و معدن نمایان نخواهد شد.

او با اشاره به اینکه گسترده ترین سازمان در کشور صنعت، معدن و تجارت است، افزود: 57 درصد اقتصاد مملکت در این حوزه است و این نشان از جایگاه و اهمیت صنعت، معدن و تجارت در کشور است.

حسین پور برخی‌ فعالیت های صنعت، معدن و تجارت را آنی است و برخی‌ها را برنامه‌ریزی شده بیان کرد و گفت: ممکن است به دلیل یکسری از تنش ها که در بازار وجود دارد یک مرتبه قیمت ها سیر صعودی داشته باشند که قاعدتا افکار عمومی و نگاه جامعه به سمت و سوی بازار متفاوت خواهد بود و این هوشیاری و هوشمندی بالایی را می طلبد.

او اظهار کرد: در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا بلافاصله خط تولید یک واحد آرایشی بهداشتی به ژل ضد عفونی کننده تبدیل شد و کارخانه الکل بعد از ۱۰ سال نیمه فعالی فعال شد، همچنین واحد دستمال کاغذی در گچساران به ماسک صنعتی تبدیل شد که روزانه ۴۱ هزار ماسک تولید می کند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه مردم انتظارات زیادی از ما دارند گفت: این انتظارات به حق هستند اما یکسری مشکل و تنگنا از نیروی انسانی گرفته تا تجهیزات وجود دارد که تاثیرات خودشان را بر رضایت مردم می‌گذارند، ولی ما با تمام کمبودها تلاش خواهیم کرد تا رضایت نسبی آنها را بدست بیاوریم.

حسین‌پور گفت: ما از ابتدای امسال ۴۶ مورد جواز صنعتی و معدنی با اشتغال ۹۰۱ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۰۵ میلیارد ریال صادر کردیم.

او با بیان اینکه در مجموع ۵۲۸ جواز تأسیس صنعتی و معدنی در استان صادر شده است، تصریح کرد: در قالب این جوازها پیش بینی اشتغال هشت هزار و ۱۱۶ نفر خروجی این طرح هاست.

حسین پور افزود: ۸۹ پروژه طرح با اعتباری بالغ بر ۱۷۰۷ میلیارد ریال را برای دریافت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون ۲۸ طرح ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات دربافت کرده اند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان به پروژه‌های مهم در دست احداث اشاره کرد و گفت: پتروشیمی گچساران ۶۷ درصد پیشرفت دارد و تا پایان امسال اولین واحد پتروشیمی آن به بهره‌برداری می‌رسد.

حسین پور از فعال سازی ۲۵ طرح راکد در استان برای سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در قالب این طرح تاکنون فعال سازی ۴ طرح اجرایی شده است.

او با اشاره به اینکه استان از ظرفیت سازمان‌های توسعه‌ای محروم مانده است گفت: در حوزه معدن استان ما یکسری ظرفیت ها دارد که ناشناخته مانده است، باید شبانه روز تلاش کنیم و خبرنگاران هم این فعالیت ها و تلاش ها را انعکاس دهند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان افزود: کهگیلویه و بویراحمد یک استان صنعتی نیست و کسانی که به استان می آیند بیشتر از ظرفیت های گردشگری آن استفاده می کنند.

حسین پور تعداد واحدهای صنفی در استان را 22 هزار واحد با 83 هزار نفر اشتغال زایی مستقیم بیان کرد و افزود: 6 اتاق اصناف در استان داریم و به دنبال این هستیم که در همه شهرستان های استان اتاق اصناف و نمایندگی ایجاد کنیم.

او با اشاره به ظرفیت های حوزه دست بافت ها گفت: 10 کارگاه فعال فرش دست بافت در استان داریم و مجوز 2 کارگاه دیگر را نیز در دست اقدام داریم.

حسین پور افزود: نگاه ویژه ای به بافنده های استان داریم و سرمایه گزاران و صادرکنندگان فرش را به سمت آنها هدایت می کنیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه بخش اعظم تولیدات فرش در شهرستان دنا و گچساران است اظهار کرد: تاکنون 5 هزار متر مربع گبه و 2900 متر مربع فرش دست بافت تولید کرده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار