*سعیدرضا کامرانی

خبرنگاری پرمخاطره ترین و شیرین ترین حرفه

شیراز(پانا)-درود بر خبرنگارانی که با سلاح قلم چون سربازانی در مقابل بی عدالتی ها سینه سپر می کنند، قلمی که آن قدر مقدس است که پروردگار عالمیان نیز به آن سوگند خورده است" ن والقلم و ما یسطرون" قسم به قلم و آن چه می نگارد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد

روز خبرنگار بهانه ای است تا از سربازان آگاهی بخش جامعه یاد کنیم. کار خبرنگاری را شاید نتوانیم با هیچ حرفه ای مقایسه کنیم و اساسا خبرنگاری شغل نیست؛ که این کار عشق می خواهد و شجاعت ؛ تعهد می خواهد و درک، سواد می خواهد و شعور تا بتوانی در این مسیر پر فراز و نشیب قلم فرسایی کنی. روز خبرنگار همراه با نام و یاد شهید محمود صارمی با خون نگاشته شده ، قلم ها و دوربین هایی که صحنه ها را جاودانه می سازند تا ماندگار شوند برای تاریخ و روزگاران .
جامعه ای که در آن نقد کردن و نگاه انتقادی داشتن رنگ ببازد رو به افول است. خبرنگاران با نگاه تیزبین خود، مشکلات، نواقص و کاستی ها را برجسته و منعکس می کنند تا مسئولین آن ها را بهتر ببینند و به منظور اصلاح و پیشرفت امور مردم در این مسیر گام می بردارند. هر چند آنان انعکاس دهنده معضلات جامعه اند ولی کمتر به مشکلات خبرنگاران و حوزه کاری آنان پرداخته شده است و چه بسا در بسیاری از موارد مورد بی توجهی و نامهربانی قرار گرفته اند. واژه خبرنگار برای همه آشناست. خبرنگارانی که گاهی هنگام مصاحبه با دردمندان بغضشان را فرو می خورند و زبان گویای مردمی می شوند که چشم به دست نوشته های خبرنگاران دارند تا شاید گرهی از مشکلاتشان باز شود. خبرنگاران واقعی دغدغه هایی دارند که درک آن برای همگان امکان پذیر نیست. خبرنگارانی که همراه با اشک های مردم می گریند، با شادی ها همراهی می کنند و با مردم زندگی می گذرانند.
همه به نوعی مدیون خبرنگاران هستند. آنانی که به جامعه روشنی ، فهم و اگاهی هدیه می دهند و به راستی در برابر آن همه ایثار و از خود گذشتگی ما چه داریم که تقدیم وجود نازنینشان نماییم.حرمت خبرنگاران را پاس می داریم و به احترام خبرنگارانی که زبان گویای ما هستند برای همیشه کلاه از سر بر می داریم.
یاد و نام تمامی شهدا و جانباختگان صنف خبرنگاری را گرامی می داریم و به روح بلندشان درود می فرستیم و روز خبرنگار را به تمامی عزیزان عرصه فهم و درک و اگاهی تبریک می گوییم.

*-فعال فرهنگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار