اجرای بسته تحولی مدرسه خوانا در 5 درصد مدارس ابتدایی فارس

شیراز(پانا)-به گفته‌ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس، بسته تحولی مدرسه خوانا، با هدف بهبود و ارتقای مهارت خواندن و نوشتن و آداب زندگی در دانش آموزان در 5 درصد مدارس ابتدایی فارس اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۳۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بسته تحولی مدرسه خوانا در 5 درصد مدارس ابتدایی فارس

محمد فیاض پور گفت: یادگیری مهارت‌های خواندن و نوشتن پیش‌نیاز بسیاری از مهارت‌های دیگر زندگی است، بر همین اساس باید بر آموزش این مهارت‌ها در دوره ابتدایی تاکید کرد.
او خواندن و نوشتن را وسیله یادگیری در سایر زمینه‌ها مانند ریاضی، علوم، جغرافی و ... برشمرد و افزود: در صورتی که دانش آموزان در دوره ابتدایی این مهارت‌ها را به خوبی آموزش ببینند، با فراگیری مناسب تر سایر مهارت‌ها می‌توانند در بزرگسالی زندگی فردی و اجتماعی بهتری را تجربه کنند.
او اضافه کرد: هم اکنون برش‌های استانی این برنامه به ادارات آموزش و پرورش در سراسر استان اعلام شده است و به زودی با برگزاری جلسات غیر حضوری به صورت ویدئو کنفرانس با مجریان طرح در فارس، نسبت به تبیین این برنامه اقدام خواهد شد.
فیاض پور افزود: در بسته تحولی خوانا نتایج کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش‌بینی شده است که در کوتاه مدت بهبود ارتقای مهارت خواندن و نوشتن و آداب زندگی، در میان مدت ارتقای کشور در آزمون پرلز(مطالعه ی بین المللی پیشرفت سواد خواندن) ( PIRLS ) و در درازمدت تقویت زبان ملی و توسعه عدالت آموزشی مد نظر این برنامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار