نحوه برگزاری امتحانات نهایی شهریور ماه در بوشهر تشریح شد

بوشهر(پانا)_رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، نحوه برگزاری امتحانات نهایی شهریور ماه را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نحوه برگزاری امتحانات نهایی شهریور ماه در بوشهر تشریح شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، محمد زنگنه با اشاره به اینکه امتحانات نهایی رشته های سال سوم دوره متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای) ، دوره پیش دانشگاهی و پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه از 22 مرداد شروع و 13 شهریورماه خاتمه می یابد، گفت: سوالات امتحانات نهایی رشته های سال سوم دوره متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای ) و دوره پیش دانشگاهی در یک بخش و از کل کتاب طرح می شود.

وی با بیان اینکه امتحانات نهایی برای دانش آموزان پایه دوزادهم در 2 بخش طرح می شود، عنوان کرد: 16 نمره از 80 درصد از محتوای کتب درسی که به صورت حضوری تدریس شده و پاسخگویی به این سوالات اجباری است.

زنگنه با اشاره به اینکه برای 4 نمره باقی مانده دو نوع سوال از20 درصد محتوای کتاب درسی که به روش غیرحضوری و از 80 درصد محتوای کتاب درسی که به شیوه حضوری تدریس شده ،طرح می شود، افزود: دانش آموزان مجاز هستند تا از بین این دو نوع سوالات، به یک دسته پاسخ دهند.

رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل ادامه داد: ارزشیابی از دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی، تغییر شاخه / رشته پایه دهم، تغییر رشته درون شاخه ای پایه یازدهم، دروس داخلی پایه دوازدهم و دروس افتاده سنوات قبل برای دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم به شیوه حضوری برگزار می شود.

وی در خصوص برگزاری آزمون ارزشیابی نوبت شهریورماه و غایبین موجه دانش آموزان سال تحصیلی جاری در پایه های هفتم و هشتم دوره اول متوسطه و پایه های دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه شاخه نظری گفت: این آزمون‌ها به شیوه غیر حضوری برگزار می شود و مسئولیت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش آموزان به عهده معلمان و مدیران مدارس است.

زنگنه اضافه کرد: دروس داخلی و هماهنگ داوطلبان آزاد(طرح جامع ، پایه ششم ، تعیین پایه ) و دانش آموزان مدارس بزرگسالان ، ایثارگران، آموزش از راه دور در سطح مدارس و ارزشیابی نوبت شهریورماه دانش آموزان پایه نهم به شیوه حضوری برگزار می شود.

زنگنه در پایان با بیان اینکه استفاده از ماسک برای همه دانش‌آموزان الزامی است، اظهار کرد: این امتحانات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار