زمان برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه دوازدهم شهریور ماه در فارس اعلام شد

شیراز (پانا) - رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس گفت سیاست وزارت آموزش و پرورش در نحوه طراحی سوالات و برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم مشابه آنچه در خردادماه 99 و در شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ اتفاق افتاد خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۱۳۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
زمان  برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه دوازدهم شهریور ماه در فارس اعلام شد

امیر شیرازی نژاد، ضمن اعلام زمان برگزاری امتحانات نهایی نوبت شهریور ماه ۱۳۹۹ تمامی رشته های سال سوم دوره متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای)، پیش دانشگاهی و پایه دوازدهم، از استمرار سیاست این مرکز در نحوه طراحی سوالات و برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم، مشابه آنچه در خردادماه و در شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ در سال تحصیلی جاری اتفاق افتاد، خبر داد.

رئیس اداره سنجش آموزش وپرورش فارس گفت: این امتحانات بصورت حضوری و بر اساس مجوز ستاد ملی مدیریت کرونا، در بازه زمانی 22 مرداد تا 13 شهریورماه 99 و با رعایت پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به ویژه حفظ فاصله اجتماعی و استفاده اجباری از ماسک توسط دانش آموزان و عوامل اجرایی برگزار می شود.

وی با اشاره به نظارت مستمر مراقبین سلامت و کمک کارشناسان شبکه بهداشت بر رعایت موازین بهداشتی در زمان برگزاری این امتحانات، گفت: سوالات امتحانات نهایی برای دانش آموزان پایه دوازدهم در دو بخش طراحی شده است: که در بخش اول آن از ۸۰ درصد تدریس حضوری ۱۶ نمره سوال طراحی شده که پاسخ گویی به آن ها الزامی است و دانش آموزان برای کسب نمره کامل این بخش باید به تمام سوالات آن پاسخ دهند.

شیرازی نژاد افزود: در بخش دوم نیز برای کسب ۴ نمره باقیمانده دو نوع سوال در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد،نوع اول از ۲۰ درصدی است که به صورت غیر حضوری تدریس شده و نوع دوم، مجدداً از ۸۰ درصدی است که به صورت حضوری تدریس شده است و دانش آموزان مجاز هستند از بین این دو نوع سوالات، برای کسب ۴ نمره، سوالاتی را که آمادگی بیشتری دارند انتخاب و پاسخ دهند.

وی گفت: همچنین ناظرین استانی ضمن بازدید مستمر از حوزه های برگزاری امتحانات، بر اساس چک لیستهای نظارتی نسبت به تهیه گزارش از چگونگی برگزاری و رعایت مقررات و شیوه نامه های مرتبط، اقدام و بازخورد های مقتضی را ارائه می نمایند.

شیرازی نژاد گفت: اعلام نتایج امتحانات نیز در هفته آخر شهریور ماه۱۳۹۹ توسط مدارس محل تحصیل دانش آموزان انجام خواهد شد.

برای دریافت برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم نوبت شهریور ماه ۱۳۹۹ اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار