ارائه خدمت گواهی حقوقی و گواهی کسر از حقوق بازنشستگان الکترونیکی می شود

تهران (پانا) - آموزش و پرورش شهر تهران در نظر دارد درقالب تفاهم نامه ای اقدام به برون سپاری بخشی از امور اداره بازنشستگی کند تا بازنشستگان فرهنگی در شرایط بهتری خدمات دولتی را دریافت کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۳۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمت گواهی حقوقی و گواهی کسر از حقوق بازنشستگان الکترونیکی می شود

محمدنظری، مدیرعامل شرکت تامین کننده تفاهم نامه این برون سپاری آموزش و پرورش شهر تهران در گفت و گو با پانا گفت: یکی از اهداف برونسپاری در بدنه دولت، چابک سازی است و با واگذاری فعالیت های خدماتی به بخش خصوصی به سبک شدن فعالیت ها کمک می شود. خوشبختانه اراده خوبی در دولت اخیر بوده و بخش های زیادی واگذار شده است. سازمان امور اداری نزدیک ۶۸۰ خدمت در دستگاه دولتی احصا کرده است و این ها به مرور زمان باید به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: دسترسی مردم به این خدمات سریعتر است و از تجمع در ادارات جلوگیری می شود و مردم به راحتی به خدمات دولتی دسترسی پیدا می کنند. در واقع الزامی که دولت گذاشته است و قانونی که در سال۹۵ تصویب شد و باید طبق ماده ۶۷ برنامه ششم توسعه دستگاه ها تا پایان برنامه ششم کل خدماتی که قابل برونسپاری است را واگذار کنند.

نظری در رابطه با چگونگی فراهم کردن بسترهای اجرایی شدن این طرح گفت: متولی برون سپاری خدمات میان دستگاه های دولتی و مردم شدیم و از ظرفیت دستگاه های خصوصی استفاده می کنیم و پراکندگی خوبی داریم. حدود ۸ هزار دفتر در شهرها داریم و در روستاها ۶هزار دفتر داریم و یک جامعه هدف ۱۴هزار نفری داریم که بتوانیم از ظرفیت اینها استفاده کنیم تا دسترسی مردم به خدمات را سریعتر انجام دهیم.

وی افزود:‌ در استان تهران حدود ۸۵۰ دفتر داریم که فعالند و همه الزامات قانونی را رعایت کرده اند. همه مدیران تایید شده هستند و در شهر تهران نزدیک ۴۰۰ دفتر فعال داریم که اگر بخواهیم بین مناطق آموزش و پرورش این ها را تقسیم کنیم نزدیک ۲۳ یا ۲۴ دفتر در هر منطقه شهرداری وجود دارد. در واقع شبکه خوبی است که خدمات را به دست مردم می رساند و اگر فرهنگی و همکار بازنشسته ای بخواهد خدمتی را بگیرد نیازی به مراجعه به اداره بازنشستگی و اداره آموزش و پرورش نیست و می تواند به سریعترین دفتر مراجعه کند.

نظری در رابطه با خدماتی که قرار است ارائه شود گفت: فعلا دو خدمت گواهی حقوقی و بعدی گواهی کسر از حقوق را به بازنشستگان ارایه می دهیم و قطعا وقتی این طرح پیاده سازی و اجرا شد و موفق بود توسعه پیدا می کند. فعلا بصورت پایلوت دو دفتر شهرداری را معرفی می کنیم تا ابتدای کار همکاران بتوانند به نزدیکترین دفتر مراجعه کنند و خدمت را بگیرند و اطلاع رسانی به فرهنگیان توسط وزارت آموزش و پرورش انجام می شود. این فعالیت زمانبر است اما تلاش می کنیم در زمانی کوتاه حداکثر سرویس را به بازنشستگان ارائه کنیم.

وی درباره تعداد دفاتر خدمت رسان در این طرح گفت: تعداد دفاتری که گذاشته ایم متناسب با تعدادی است که به اداره بازنشستگی مراجعه می کنند و قاعدتا نمی توانیم سرویسی بدهیم که متقاضی نداشته باشد اما به مرور زمان این ها افزایش پیدا می کند. با توجه به حجم سرویس، تعداد دفاتر افزایش پیدا می کند. همینطور هم با سازمان های دیگر این کار را انجام داده ایم. مثلا با ثبت احوال با ۵ دفتر کار را شروع کردیم و اکنون ۱۴ دفتر در شهر تهران داریم.

نظری با اشاره به اینکه خود فرهنگی بوده گفت: تکریم بازنشستگی در جامعه واجب است، چون بالاترین اولویت را فرهنگیان دارند. ما از زحمات همین فرهنگیان به جایی رسیده ایم و خوشحال می شویم به این قشر خدمتی ارائه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار