استاندار زنجان:

با اجرای طرح کاداستر اختلاف بر سر اراضی کشاورزی حل می شود

زنجان (پانا) - استاندار زنجان اعلام کرد برای اولین بار در کشور رونمایی از اسناد تک برگی اراضی کشاورزی در زنجان صورت گرفت.

کد مطلب: ۱۱۱۳۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
با اجرای طرح کاداستر اختلاف بر سر اراضی کشاورزی حل می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه رونمایی از اسناد تک برگی اراضی کشاورزی گفت: تصمیمات مهم و اجرای آن در استان در سایه تعامل با نماینده ولی فقیه در استان، استانداری و دادگستری گرفته می شود و در این راه برکات بسیاری حاصل شده است که نمونه اخیر آن اجرای طرح جامع حدنگار یا همان کاداستر است.
مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه از یک میلیون هکتار اراضی استان 60 درصد آن عکسبرداری هوایی شده است تاکید کرد: توانسته ایم نیمی از اراضی استان را حدنگاری کنیم و امروز خوشحالیم با این اقدام اختلاف با کشاورزان بر سر حدود اراضی حل می شود و اقدامی که 50 سال بر زمین مانده بود برای نخستین بار در استان زنجان به اجرا در می آید.
استاندار زنجان با اشاره به این اقدام مهم و تلاش های صورت گرفته برای اجرای طرح کاداستر پیشنهاد کرد: از آنجا که زنجان استان نمونه در اجرای این طرح است، اعتبارات لازم برای اجرای کامل آن را در اختیار قرار دهند تا به عنوان پایلوت این طرح در کشور اجرا شود و استان های دیگر با رجوع به اقدامات صورت گرفته از تجربیات ما در انجام این طرح بزرگ ملی استفاده کنند.
وی با اشاره به هزینه بر بودن اجرای طرح نقشه برداری هوایی و کاداستر گفت: باید این طرح را تا پایان مورد حمایت قرار دهیم.
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: صدور اسناد تک برگی برای اراضی کشاورزان آن هم در مقیاس بسیار بزرگ کاری ارزشمند است و پس از سالها که کشاورزان با نسق بصورت مشایی در اراضی کشت می کردند امروز می توانند حدود اراضی خود را بدانند و با خیالی آسوده به تولید محصول بپردازند.
حقیقی تعامل سازنده با دادگستری استان را یاد آور شد و گفت: مشکلات باغ شهرها که در استان به معضل بدل شده بود در سایه این همکاری و تعامل حل شد، تعیین تکلیف پسماند روی با عنایت ویژه رئیس محترم قوه قضائیه و رئیس دادگستری استان پس از سالها بلاتکلیفی به نفع مردم به سرانجام رسید.
امروز بصورت نمادین سند تک برگی اراضی کشاورزی به دو کشاورز اهل روستای ولیاران ارائه شد.
بنا بر آمارها استان زنجان در اجرای طرح کاداستر رتبه نخست کشور را دارد و برای اولین بار در کشور سند تک برگی اراضی کشاورزی در این استان صادر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار